فروش mg

با این حال درمورد بعضی خودروها مثل mg  عرضه و تقاضا به قوت خود باقی است و بازار خرید و فروش mg  همچنان پررونق به کار خود ادامه می‌دهد. در این نوشته می‌خواهیم دلیل محبوبیت این خودرو و نقاط ضعف و قوت آن را بررسی کنیم.

خودروی mg ۳  هاچ بک است و از این رو با هیوندای i۲۰ مقایسه می‌شود، ماشینی جوان‌پسند و محبوب در بین کسانی که دنبال یک خودروی خانوادگی نیستند. ام جی برندی انگلیسی است که به مالکیت گروه ماشین‌سازی سایک چین درآمده و در چندسال گذشته ماشین‌هایش در ایران محبوب شده است. mg ۳ رنگ‌بندی‌های جذاب و طراحی اسپرتی دارد و آپشن سانروف‌دار آن هم به مراتب از مقبولیت بالاتری برخوردار است. این ماشین در دو نوع دنده‌ای و دنده اتوماتیک عرضه می‌شود و شتاب آن را که ۴/۱۱  ثانیه است با پژو ۲۰۶ تیپ پنج مقایسه می‌کنند اما در عین حال تنظیمات اسپرت خودرو باعث شده ماشین در مسیرهای ناهموار از انعطاف کافی برخوردار نباشد و درمسیرهای ناهموار با تکان‌های شدید مواجه شود.

از دیگر نقاط قوت mg ۳  می‌توان به کم مصرف بودن آن اشاره کرد. در سفرهای درون شهری برای هر صدکیلومتر هفت لیتر بنزین مصرف می‌کند و برای سفرهای بیرون شهری این عدد به کمتر از شش لیتر در هر صدکیلومتر می‌رسد. ناگفته نماند که  در هر صد کیلومتر حدودا ۷ لیتر بنزین مصرف میکند. این رقم در مسیر های خارج شهری حدود ۵ و بصورت ترکیبی برابر ۵.۸ لیتر در هر صد کیلومتر است. اما از ضعف‌های آن می‌توان به عملکرد ضعیف موتور، ایمنی نه چندان بالا و کمبود مراکز ارائه خدمات این خودرو در سطح کشور اشاره کرد.

با نگاهی به سایت دیوار می‌توان قیمت‌های مختلف این ماشین را از نظر گذراند و به قیمت‌های بازار خرید و فروش mg   مسلط شد. ام جی رنگ قرمز ساخت ۱۳۹۴ با ۸۰ هزار کیلومتر کارکرد ۹۶ میلیون تومان قیمت‌گذاری شده است و در آگهی دیگری ام جی با گیربکس سه حالته و با ۱۱۰ هزار کیلومتر کارکرد به قیمت ۱۰۳ میلیون تومان فروخته می‌شود. ام جی فول آپشن ساخت ۱۳۹۵ و با ۴۴ هزار کارکرد ۱۴۵ میلیون تومان آگهی شده و اختلاف بسیار بالا در قیمت‌های ام جی به خاطر آپشن‌های آن است.

در حال حاضر این خودرو در ایران تولید نمی‌شود و خودروهای موجود در بازار عموما در سال ۲۰۱۴ و ۲۱۵ تولید شده‌اند اما ظاهرا مدل ۲۰۱۸ آن قرار است به بازارهای جهانی بیاید. بنابراین تنها نوع دست دوم آن در بازار ایران قابل خرید و فروش است هرچند رقبای قدری مثل رنو ساندرو، برلیانس، پژو ۲۰۷ و اچ سی کراس در مقابل خود دارد. در مقایسه با قیمت این اتومبیل‌ها با هم می‌توان گفت می‌توان یک رنو ساندروی نو را با قیمتی مشابه mg ۳  کارکرده خریداری کرد اما اچ سی کراس قیمتی پایین‌تر از این دو مدل ماشین دارد.

در بازار خرید و فروش mg شاید از همه مهمتر توجه به این نکته باشد که بتوان وسایل و ابزارهای آن را به راحتی پیدا کرد و از طریق مراکز ارائه خدمات داخلی نیازهای احتمالی در رابطه با این خودرو را برطرف کرد.

 

منبع : ویرلن

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.