لایحه بودجه سال ۹۸ همین هفته به مجلس ارائه می‌شود. سال گذشته نقد‌هایی به بودجه وارد شد و از جمله «جدول ۱۷» که بودجه برخی موسسات فرهنگی خاص در آن دیده شده بود، مورد انتقاد قرار گرفت. در نهایت این جدول حذف و اعتبارات آن به زیرفصل اعتبارات دستگاه ها و وزارتخانه های مربوطه منتقل شد.

محجوب درباره اینکه آیا موارد مشابهی در بوجه ۹۸ نیز وجود دارد یا خیر، گفت: بعضی نقد‌هایی که به بودجه می‌شود فرافکنی است. من به کل ساختار بودجه نقد دارم؛ بودجه نباید بزرگ و بی انتها باشد بلکه باید کوچک باشد.

او افزود: خوشبختی دولت و ملت، به کوچک بودن بودجه است به طوری که سهم کمی از تولید ناخالص داخلی آن‌ها صرف دولت شود؛ حال چه از مالیات باشد و و چه از نفت.

او درباره بودجه موسسات خاص که در سال گذشته در جدول ۱۷ آمده بود، نیز گفت: بحث‌هایی که در خصوص بودجه موسسات مانند بودجه موسسه آیت الله مصباح می‌شود، نیز از همین دست و فرافکنی است. بودجه وقتی تصویب شد چه درست و چه غلط، باید پیاده شود و یا اگر موضوعی در این بین وجود دارد، برای آن در سال بعد اصلاحیه بیاوریم.

او افزود: اخیرا اقدامات پوپولیستی را در نقد به بودجه شاهد هستیم، به طوری که جریاناتی که غالبا فعالیت انتخاباتی می‌کنند و سعی بر تضعیف مجلس دارند، برای پیروزی در انتخابات دست به چنین کار‌هایی می‌زنند.

محجوب ادامه داد: هرچه در قانون بودجه نوشته باشد باید اجرا شود و اصل بر اجرای قانون است؛ حتی اگر قانون غلط باشد.

این نماینده مجلس همچنین با بیان اینکه رصد چگونگی هزینه‌ها بر عهده‌ی دیوان محاسبات است، گفت: انتقاد به بودجه نهاد‌های خاص سازمان یافته نیست و به صورت پراکنده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.