«دمیتری پسکوف» در برنامه «مسکو،کرملین وپوتین» مدعی شد: هیچ یک از سران دنیا نمی توانند همچون پوتین در چنین حالتی گفت وگو کنند.

پسکوف به عنوان مثال به پرسش خبرنگار اوکراینی از پوتین و حمله او به سیاست روسیه در خصوص اوکراین اشاره کرد و گفت: پوتین به این پرسش پاسخ داد که نشان می دهد رئیس جمهوری روسیه آماده مواجهه با هر پرسشی است.

چهاردهمین کنفرانس مطبوعاتی رئیس جمهوری روسیه روز پنجشنبه هفته گذشته برگزار شد و پوتین به مدت ۳ ساعت و ۴۳ دقیقه با اصحاب رسانه گفت وگو کرد که از نظر تعداد پرسش و مدت زمان گفت وگو یک رکورد جدید برای او محسوب می شود.

**بی بی سی به فعالیت عادی خود در روسیه ادامه می دهد

سخنگوی رئیس جمهوری روسیه در ادامه در خصوص شرایط خبرنگاران بی بی سی در این کشور به رغم آغاز تحقیقات سازمان نظارت ارتباطات جمعی روسیه از این رسانه انگلیسی اشاره کرد و گفت: خبرنگاران این رسانه در روسیه می توانند به کار خود ادامه دهند.

وی ادامه داد: آنها کار می کنند و از تمان امتیازات رسانه های خارجی و امتیازاتی که قانون ارتباطات جمعی روسیه تضمین می کند، بهره می برند.

سازمان نظارت بر ارتباطات جمعی روسیه روز جمعه اعلام کرد که تحقیقات در خصوص عملکرد خبرگزاری بی بی سی انگلیس در واکنش به اتهامات وارد شده به راشاتودی در این کشور را آغاز کرده است.

در بیانیه این سازمان گفته شد: این تصمیم روسیه در واکنش به این که سازمان تنظیم مقررات رسانه‌ای و ارتباطات انگلیس نمایندگی راشاتودی و روس کوم نادزور در این کشور را به نقض مقررات متهم کرده، گرفته شده است.

سازمان نظارت بر ارتباطات جمعی روسیه اعلام کرده است که اطلاعات درج شده در سایت بی بی سی به صورت دقیق مورد راستی آزمایی قرار می گیرد و نتایج تحقیقات بزودی منتشر خواهد شد.

سازمان تنظیم مقررات رسانه ‌ای انگلیس چند ماه پیش هشدار داده بود که ممکن است از فعالیت راشاتودی در انگلیس جلوگیری کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.