در فاصله دو هفته تا اولین دیدار تیم‌ملی ایران در جام ملت‌های آسیا هرروز حواشی جدیدی پیرامون بازیکنان و البته کادرفنی ایجاد می‌شود. از مسائل مربوط به بدرقه بی سرو و صدا و بدون استقبال ملی‌پوشان تا چالش‌های به وجود آمده بین بازیکنان و کسانی که از دید آنها کار تیم‌ملی را خیلی راحت می‌دانند. با این وجود مدتی است همه اعتقاد دارند در این فاصله همه اختلافات باید فراموش شود و اتحاد ملی برای شکسته شدن طلسم قهرمان نشدن در آسیا مهم‌ترین هدفی است که باید دنبال شود. در همین رابطه کارلوس کی‌روش هم که این روزها تیم خودش را در اردوی قطر برای حضور در رقابت‌ها آماده می‌کند، به بازیکنان دستور داده که همه تمرکزشان روی تمرینات‌شان باشد و همه چیز را به او واگذار کنند.

کی‌روش از شاگردانش خواسته از این به بعد با هیچ حرفی که در رابطه با تیم زده می‌شود کاری نداشته باشند و به چیزی جز حضور و موفقیت در جام ملت‌ها فکر نکنند. دستوری که سرمربی تیم‌ملی اگر کمی زودتر به شاگردانش می‌داد الان خیلی از چالش‌ها از بین می‌رفت. چراکه روز گذشته هم بزرگان تیم با مصاحبه‌هایی که انجام دادند گلایه‌های خود را به گوش مسئولان وزارت ورزش رساندند. شاید در این مقطع از زمان نسل طلایی فوتبال ایران حق داشته باشند که خواسته‌های خود را مطرح کنند و در سمت مقابل احترام و انرژی مورد انتظار را دریافت کنند، اما بدون شک توجه به دستور کی‌روش دوایی است که می‌تواند درد این روزهای فوتبال ایران را درمان کند. دردی که بعد از جام‌جهانی به اوج خود رسید تا همین امروز هم از شدت آن کم نشده.

مطمئنا همه مردم که از دید برخی امروز دل‌شان با تیم‌ملی نیست با به یاد آوردن ثانیه به ثانیه بازی با عراق در جام ملت‌های قبلی یا همه فراز و نشیب‌های بازی مقابل مراکش، اسپانیا و پرتغال ته وجودشان جرقه‌های امیدواری خاصی وجود دارد. امیدواری برای از شکسته شدن طلسمی که اگر از بین برود، جلوتر از کی‌روش، حامیانش، بازیکنان تیم‌ملی و .. خود همین مردم را خوشحال می‌کند و دوباره به خیابان‌ها می‌فرستد تا برای چند وقت هم که شده خوشحال‌ترین مردم روی کره زمین باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.