المیادین گزارش داد، بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی در جلسه هفتگی کابینه، گفت: تصمیم آمریکا برای خارج کردن۲۰۰۰ سرباز خود از سوریه هرگز سیاست ما را در آن جا تغییر نخواهد داد. ما همچنان به اقدامات خود علیه "نفوذ ایران در سوریه" ادامه‌ خواهیم داد.

وی افزود: اگر لازم باشد فعالیت‌هایمان را در سوریه گسترش خواهیم داد. همکاری با آمریکا در زمینه‌های مختلف چه در سطح عملیاتی و چه در سطح اطلاعاتی و چه در سطح امنیتی ادامه‌ خواهد داشت.

نتانیاهو به اوضاع امنیتی در مرزهای شمالی با لبنان پرداخت و گفت: ما در مرزهایمان با لبنان به عملیات "سپر شمال" برای از بین بردن تونل‌های حزب‌الله ادامه‌ خواهیم داد. این عملیات اهداف خود را محقق کرده  و بر اساس جدول زمانی مشخص شده انجام می‌شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد: "ما هرگز اجازه تشکیل دو کشور؛کشوری که قانون بر آن حاکم است و کشوری مثل  غرب آمریکای قدیم (غرب وحشی) را نخواهیم داد. "

در همین راستا شبکه "۱۰" تلویزیون رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نتانیاهو طی چند روز آینده با مایک پامپئو، وزیر امور خارجه آمریکا در برزیل دیدار و درباره تصمیم واشنگتن برای خارج کردن نیروهایش از سوریه گفت‌وگو خواهد کرد.

اخیرا دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا با تاکید بر این که هدف شکست داعش محقق شده است، اعلام کرد که نیروهای آمریکایی به طور کامل از سوریه خارج خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.