رأی الیوم گزارش داد، عبدالله دوم، پادشاه اردن در دیدار با تعدادی از روزنامه‌نگاران اردنی گفت: روابط ما با سوریه مثل قبل خواهد شد. ما امیدواریم که اوضاع سوریه بهبود یابد. همچنین شاهد بهبود چشمگیر اوضاع در عراق هستیم. ما همواره با آن‌ها برای ایجاد بازار برای فروش تولیداتمان در ارتباطیم و ان شاء الله نخست‌وزیر قبل از پایان ۲۰۱۹ به بغداد سفر خواهد کرد.

وی گفت: قطع گاز مصر مشکل بزرگی برای اردن ایجاد کرد و ما اکنون درحال تلاش برای حل این مساله هستیم. اردن فرصت‌های بزرگی دارد و دولت و گروه‌های سیاسی و جامعه باید از آن استفاده کنند. ما طی سال‌های گذشته شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم و من اوضاع کنونی در اردن، منطقه و جهان را درک می‌کنم. اوضاع در حال بهبود است. کشورهای عرب حوزه خلیج (فارس) از ما حمایت کردند. همچنین جهان از اروپا گرفته تا ژاپن و آمریکا در کنار ما ایستادند.

پادشاه اردن افزود: پیام من به نخست‌وزیر، مسؤولان، نمایندگان و تمامی گروه‌های سیاسی این است که راهکار اصلی رشد اقتصادی و تشویق به سرمایه‌گذاری است. نصیحت من به مسؤولان این است که تردید نکنند. ما شرایط سختی را پشت سر گذاشتیم و اکنون باید بر رشد اقتصادی و تشویق به سرمایه‌گذاری و بهبود خدمات و ایجاد فرصت شغلی برای جوانان متمرکز شویم.

وی گفت: برخی می‌گویند که بر اصلاحات اقتصادی به ضرر اصلاحات سیاسی متمرکز شده‌ایم اما فراموش کرده‌اند که ما در مرحله‌ای بودیم که در آن اصلاحات سیاسی عمیقی را انجام دادیم و در سال ۲۰۱۶ قانون انتخابات توافقی را تدوین کردیم و همگان موافق این هستند که این یک قانون انتخابات مدرن است. آخرین انتخابات ما کاملا شفاف بود و نهادهای بین‌المللی از برگزاری چنین انتخاباتی تشکر کردند. کشور ما امروز به کسانی نیاز دارد که با شجاعت و صداقت فعالیت کنند نه کسانی که پشت دفاترشان پنهان می‌شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.