اکسپرس گزاش داد، دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: سناتور کورکر می‌گوید مفتخر است برای ۱۲ سال می‌خواهد در سنا خدمت کند اما این حقیقت ندارد، او می‌خواهد بماند اما آرای لازم را ندارد و من نیز او را تایید نخواهم کرد. 

وی در ادامه نوشته است: کورکر مسئول بستن معاهده وحشتناک هسته‌ای با ایران است، چیزی که من به آن خاتمه دادم، از طرفی او از من به دلیل بازگرداندن جوانانمان به وطن انتقاد می‌کند، همه اینها به خاطر آن است که او می‌خواهد سناتور بماند و خواهان تایید من است. من جواب منفی دادم و بازی تمام شد.

بلافاصله کورکر در پاسخ نوشت: بله مثل پول دیواری که مکزیک در حال پرداخت آن است! #هشدار کارمندان مهد کودک (AlertTheDaycareStaff#).

این اظهارات کورکر به قول انتخاباتی ترامپ که گفته بود مکزیک را وادار به پرداخت پول دیوار امنیتی در مرز دو کشور خواهد کرد و تعطیلی دولت به خاطر مناقشه بر سر پرداخت این پول از سوی کنگره و توئیت قبلی کورکر که کاخ سفید ترامپ را "مهدکودک بزرگسالان" خوانده بود، اشاره دارد.

اوایل روز یکشنبه باب کورکر بن‌بست به وجود آمده بر سر ساخت دیوار مرزی میان آمریکا و مکزیک را که باعث تعطیلی آژانس‌های فدرال شده یک «درگیری ساختگی» توصیف کرد که راه‌اندازی آن با هدف جلب امتیازهای سیاسی بیشتر برای ترامپ بوده است.

ترامپ از کنگره درخواست کرده تا پنج میلیارد دلار را برای ساخت این دیوار در امتداد مرز جنوبی آمریکا در لایحه بودجه جدید اختصاص دهد. ناکامی در دست یافتن به یک توافق در خصوص این مساله تا روز جمعه منجر به تعطیلی موقت دولت آمریکا شده که ممکن است چند روز به طول انجامد.

کورکر در مصاحبه با شبکه سی ان ان گفت: این یک درگیری ساختگی است تا نشان دهد که رئیس جمهوری مثلا در حال مبارزه است اما حتی اگر او پیروز هم شود مرزهای ما همچنان ناامن باقی خواهند ماند.

کورکر اوایل سال جاری میلادی اعلام کرد که مجددا در انتخابات سنا نامزد نخواهد شد اما ترامپ بارها اعلام کرده که کورکر تصمیم به بازنشستگی گرفته چرا که حمایت وی را به دست نیاورده است.

اما سال گذشته تاد وومک، رئیس دفتر باب کورکر ادعا کرد که ترامپ این سناتور ایالت تنسی را ترغیب به نامزدی مجدد کرده و تاییدیه خود نسبت به باب کورکر را ارائه داده است و الان همه چیز منوط به این است که کورکر تصمیم بر انجام این کار بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.