هیل گزارش داد، مایکل بلومبرگ، شهردار میلیارد سابق نیویورک در سرمقاله‌ای برای شبکه خودش بلومبرگ نوشت: دلایل زیادی وجود دارد که به سال ۲۰۱۹ خوش بین باشیم؛ اما فرد رو به انزوای دفتر ریاست جمهوری، مسلما یکی از دلایل آن نیست.

بلومبرگ که علاقه خود را نسبت به کاندیدا شدن در انتخابات ۲۰۲۰ به عنوان یک دموکرات بیان کرده است، اقدامات ترامپ در هفته گذشته را از قبیل استعفای جیمز ماتیس، وزیر دفاع و اجبار به تعطیلی دولت بعد از عدم توافق کنگره بر سر لایحه هزینه‌ها را نقد کرد.

بلومبرگ نوشت: در این میان بازار سهام از سال ۲۰۱۱ تاکنون بدترین هفته خود را سپری کرد و سرمایه گذاران نگران جنگ تجاری که ترامپ آن را می‌خواهد، هستند که این رای اعتماد منفی بر عملکرد ترامپ است.

او نوشت: تمام این اشتباهات از یک منبع مشترک سرچشمه می‌گیرند که آن رویکرد بی نظم غیر قابل درک و از روی احساسات او نسبت به کارش است.

بلومبرگ همچنین اظهار داشت که خروج نیروهای آمریکا از سوریه باعث به خطر انداختن موفقیت نظامی در یک جنگ وخیم می‌شود و خیانتی نیز به متحدش محسوب می‌شود.

او در ادامه درباره دیوار مرزی مکزیک هم نوشت: حتی اگر ایده بلند مدت ساخت مرز از طریق دیوار تصمیم درستی باشد تعطیلی دولت راه احمقانه‌ای برای رسیدن به آن است.

ترامپ تهدید کرده بود اگر کنگره بودجه لازم برای ساخت دیوار مرزی با مکزیک را تصویب نکند بخشی از دولت را به حالت تعطیل درمی‌آورد که چنین کاری را هم کرد.

بلومبرگ افزود: این هفته، او هزینه‌های غیرضروری را بر کارمندان دولتی و کشور نه برای دست یافتن به چیزی یا دفاع از اصلی بلکه برای راضی کردن بحش افراطی حزب خود و خشم از خنثی شدنش متحمل کرد. جمهوری خواهان کنگره مدت زیادی است که با این روند ادامه می‌دهند. ماه نوامبر باید یک زنگ هشدار می‌بود.

او در نهایت با اشاره به هفته گذشته نتیجه گیری کرد و گفت: اقدامات اخیر به عموم جامعه آمریکا یک نگاه اجمالی درمورد اینکه سقوط توسط نوع حکومت ترامپ چگونه خواهد بود، داد؛ همچنین هزینه این سقوط "در نهایت ما" هستیم.

انتقادات قوی او در سرمقاله بلومبرگ به همراه نظرش در مورد کاندیدا شدن در انتخابات ۲۰۲۰ منتشر شد. او گفت، در ماههای ژانویه یا فوریه تصمیم خود مبنی بر کاندیدا شدن را اعلام می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.