عبدالرضا یاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به اینکه طی چند ماه اخیر و با گران شدن دلار قیمت تمامی اجناس حتی آنهایی که وارداتی نبودند هم بالا رفت، افزود: افزایش قیمتی که در بازار شاهد بودیم چندان با بالا رفتن قیمت دلار متناسب نبود و قیمت برخی کالاها بسیار بیشتر از حد انتظار بالا رفت.

 

وی افزود: در آن زمان بهانه همه برای افزایش قیمت‌ها گرانی دلار بود و اکنون مردم توقع دارند با کاهش قیمت دلار، دوباره قیمت کالاها پایین بیاید.

 

رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه درباره دلیل پایین نیامدن قیمت‌ها اظهار کرد: تولیدکنندگان و فروشندگان طبیعتا در چنین شرایطی در برابر کاهش قیمت‌ها مقاومت می‌کنند. در این شرایط دستگاه‌های نظارتی باید پای کار بیایند و برخورد با گرانفروشی را  در دستور کار داشته باشند.

وی از ضعف دستگاه‌های نظارتی در این زمینه یاد کرد و ادامه داد: متاسفانه این دستگاه‌ها هیچ کار کارشناسی بر روی قیمت اجناس در بازار ندارند که ببینند تاثیر گرانی دلار بر بالا رفتن قیمت‌ها تا چه اندازه بوده و اکنون قیمت‌ها باید چقدر پایین بیاید.

به گفته رئیس انجمن حمایت از حقوق مصرف کننده استان کرمانشاه، تا زمانی که چنین کارشناسی روی قیمت‌ها در بازار صورت نگیرد، امکان تشخیص گرانفروشی وجود ندارد و برخوردهای موردی و مقطعی نیز پاسخگو نخواهد بود. در این شرایط مصرف کنندگان که باید پول بیشتری بابت خرید اقلام مورد نیاز خود بپردازند، ضرر اصلی را می‌بینند.

وی خواستار ورود جدی دستگاه‌های نظارتی جهت بررسی قیمت‌ها در بازار شد و اظهار کرد: ورود به بازار باید بر اساس کار کارشناسی و نه برخورد قهری باشد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.