سردار احمد وحیدی ​رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در همایش و نمایشگاه دستاوردهای نخبگان و پژوهشگران وظیفه که امروز (دوشنبه ۳ دی ماه) در مرکز همایش‌های مجتمع آموزشی اصل ولایت‌فقیه دانشگاه عالی دفاع ملی و تحقیقات راهبردی برگزار شد، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه یافته‌های پژوهشی و دست ساخته‌های سربازان کشور که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته شده است، به چه میزان می‌تواند راهگشای حضور سربازان در زمینه توسعه فناوری سربازان باشد؛ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: کارهایی که توسط پژوهشگران و نخبگان سرباز انجام شده و در معرض دید قرار گرفته‌اند، بسیار ارزشمند است و در ورود علم به کشور نقش مهمی را ایفا می‌کند.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: این اقدام که با تدبیر مقام معظم رهبری انجام شد مبنی بر اینکه نخبگان بتوانند به جای گذراندن دوره سربازی، کارهای پژوهشی انجام دهند، بسیار راهگشا بوده است.

سردار وحیدی افزود: سازمان‌ها و دستگاه‌های مختلفی که این نخبگان در آنجا مشغول به خدمت هستند، از این وضعیت رضایت کافی دارند و بعضاً هم درخواست پذیرش تعداد بیشتری از این نخبگان را دارند و این نشان دهنده آن است که با یک مدیریت صحیح، برای به کارگیری حجم انبوهی از نخبگان، تحقیقات گسترده‌ای در حال شکل‌گیری است.

رئیس دانشگاه عالی دفاع ملی در خصوص رضایت سربازان بیان کرد: خود این نخبگان سرباز هم از این وضعیت راضی هستند و کارهای علمی سطح بالایی را انجام می‌دهند و حتی ممکن است در همین کارها نیز جذب شوند.

سردار وحیدی افزود: جذب افرادی که کار پژوهشی انجام می‌دهند در سازمان‌ها و ارگان‌های مختلف دستاورد بسیار خوبی است.

وی در زمینه اشتغال نخبگان سرباز تصریح کرد: در تلاش هستیم تا با ایجاد سازوکاری مناسب، افرادی را برای راه‌اندازی شرکت‌های دانش بنیان در تلاش هستند، حمایت کنیم و همچنین در جذب افرادی که در سازمان خاصی مسئولیت انجام پروژه‌ای را برعهده دارند، کمک خواهیم کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.