رادیو رژیم صهیونیستی به نقل از یک منبع این رژیم که خواست نامش فاش نشود، اعلام کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه به دوست جدید دونالد ترامپ، همتای آمریکایی خود در خاورمیانه تبدیل شده است و میزان تاثیرگذاری اردوغان برای قانع کردن ترامپ به خروج نیروهای آمریکایی از سوریه بیانگر میزان تاثیر این مقام ترکیه بر اوست.

در همین راستا، ترامپ روز گذشته اعلام کرد که در تماسی تلفنی با همتای ترکیه‌ای خود درباره بحران سوریه و خروج آهسته و هماهنگ نیروهای کشورش از سوریه و همچنین مقابله با داعش گفت‌وگو کرده است.

ترامپ در صفحه شخصی خود در توئیتر این گفت‌وگو را "طولانی و مفید" ارزیابی کرد.

در مقابل رئیس‌جمهوری ترکیه نیز در توییتی نوشت: امروز با دونالد ترامپ گفت‌وگوی تلفنی بسیار مفیدی درباره توافق جهت افزایش هماهنگی و همکاری در بسیاری از موضوعات از روابط تجاری گرفته تا تحولات سوریه انجام دادیم. امیدوارم این گفت‌وگو برای کشور و منطقه‌ ما باعث خیر و برکت شود.

این درحالی است که طی دو روز گذشته درگیری‌های لفظی میان مقامات ترکیه و در رأس آنها اردوغان با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی بالا گرفته و دو طرف اتهامات متقابلی را به هم نسبت داده‌اند و طبق گزارش رسانه‌های اسرائیلی این مشاجره داغ ابعاد جدیدی به خود گرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.