حجت‌الاسلام احد آزادی‌خواه نماینده مردم ملایر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به نشست امروز کمیسیون فرهنگی گفت: در جلسه امروز ماده ۲ طرح تعالی جمعیت و خانواده مورد بحث و بررسی قرار گرفت و به تصویب اعضای کمیسیون رسید.

وی افزود: در این ماده وزارت آموزش و پرورش مکلف شد که دانش‌آموزان را در حوزه مسائل مربوط به سبک زندگی و مسائل اجتماعی و فرزندآوری متناسب با سن آنها آموزش دهد.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهارداشت: طرح صیانت از حقوق فضای مجازی و پیام رسان‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و نمایندگان دستگاه‌های مختلف نقطه نظرات خود را پیرامون آن مطرح کردند اما رأی‌گیری در خصوص این طرح به جلسه بعد موکول شد.

آزادی‌خواه خاطرنشان کرد: در بررسی این طرح نماینده ستاد کل نیروهای مسلح در رابطه با مرزبانی حوزه الکترونیک و فضای مجازی نکاتی را مطرح کردند و عنوان کردند که (ما الان این قابلیت را داریم که سیستم فضای سایبری آمریکا را شنود کنیم) و در بحث مرزبانی فضای مجازی نیز اگر در حوزه کاری نیروهای مسلح باشد با توجه به اینکه وظیفه اصلی و ذاتی نیروهای مسلح مرزبانی است، این کار کار زیباتری خواهد بود و مشکلی پیش نخواهد آمد.

وی افزود: نماینده وزارت ارتباطات مطالبی را مطرح کرد و عنوان کرد ما الان در فضای مجازی مدیریت و کنسول را داریم و هیچ مشکلی در این‌باره نداریم.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس اظهارداشت: در نهایت با توجه به اینکه لازم بود نمایندگان برخی دستگاه‌های دیگر نیز در این جلسه حضور داشته باشند و حضور نداشتند، رأی‌گیری در خصوص طرح مذکور به جلسه بعد موکول شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.