حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی صبح امروز چهارم دی ماه برای تقدیم لایحه بودجه سال ۹۸ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی حاضر شد. او پیش از تقدیم لایحه گفت: در آغاز به مناسبت ارتحال برادر گرامی حضرت آیت‌الله هاشمی شاهرودی رئیس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام که پس از ماه‌ها رنج و درد بدرود حیات گفتند خدمت شما نمایندگان محترم، حوزه‌های علمیه، مقام معظم رهبری و به ویژه بیت معظم ایشان تسلیت عرض می‌کنم.

وی ادامه داد: امروز مصادف با روز ولادت با سعادت عیسی مسیح (ع) است که در روایات ما آمده‌، او هم با مهدی موعود ظهور خواهد کرد و ما مسلمانان در همه مواقع مناسب و از جمله در زیارت‌هایمان از انبیاء بزرگ و از جمله عیسی مسیح یاد می‌کنیم. ما با همه مسیحیان، یهودیان و همچنین زردتشتیان همواره روابط برادرانه نسبت به دین خدا و توحید و دوستی و محبت است.

روحانی خاطرنشان کرد: لایحه بودجه سال ۹۸ در شرایطی تقدیم مجلس شورای اسلامی می‌شود که ما از اواخر سال گذشته با شرایط فشار و تحریم ظالمانه آمریکا مواجه شدیم. دی امسال دی ماه پربرکتی برای مردم خواهد بود و بهمن که چهلمین سالگرد انقلاب اسلامی را گرامی می‌داریم اما در دی ماه پارسال در اول و آخرش با یک مشکلاتی مواجه شد و همان حوادث اوایل دی ماه پارسال باعث شد آمریکایی‌ها با برداشت غلط و تصور ناروا موضع‌گیری جدیدی را علیه جمهوری اسلامی ایران و توافق هسته‌ای اعلام کنند.

رئیس‌قوه مجریه اضافه کرد: آمریکا همچنین در هر مقطعی قدم، فریاد و صحبتی کرد تا به خیال خود اهدافش برسد،‌هدف اصلی آمریکا از این توطئه‌ها، تحریم‌ها و فشارها که مستقیما بر ملت بزرگ ایران است و بر مردم منطقه و بر شرکت‌های تجاری و اقتصادی جهان است و برخلاف همه مقررات بین‌المللی هدف اصلی به زانو درآوردن نظام پرقدرت جمهوری اسلامی ایران است. آمریکایی‌ها مانع بزرگ خودشان را در این منطقه حساس ایران سرافراز و قدرتمند می‌بینند و لذا هر گاه که ما در پیشرفت‌های داخلی توانستیم حرکت بزرگی را به وجود آوریم آنها سد راه شدند و پیش روی جمهوری اسلامی قرار گرفتند چون از توانمندی جمهوری اسلامی ایران هراس دارند. بی تردید آمریکا به هدف خود نخواهد رسید و ایران سرافرازتر، قدرتمندتر و مردم ایران با استقامت و هوشیاری بیشتر خواهد ایستاد.

اهم اظهارات رئیس جمهور به شرح زیر است:

*دی‌ماه پربرکتی خواهیم داشت. اینکه برخی سایت‌ها و روزنامه‌نوشتند ابرتورم داریم و دولت کشور را رها کرده و اقتصاد کشور از کنترل خارج شده است تعبیر نادرست و ناپسندی است.

در سال ۹۶ و در پایان دولت یازدهم به تورم تک رقمی، رشد اقتصادی، رشد سرمایه‌گذاری دست یافتیم. محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه، حسینعلی امیری معاون پارلمانی، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور، محمود واعظی رئیس دفتر رئیس جمهور، بیژن زنگنه وزیر نفت، فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد، رضا رحمانی وزیر صمت، سید محمود علوی وزیر اطلاعات و معصومه ابتکار معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده،  حسن روحانی را برای ورود به صحن علنی مجلس همراهی کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.