هر قطعه سکه تمام بهار آزادی امروز در بازار به قیمت ۳ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان فروخته شد که در قیاس با دیروز افزایشی برابر با ۲۳۰ هزار تومان را نشان می دهد . امروز سومین روز پیایی است که قیمت سکه افزایش را تجربه می‌کند. این افزایش تحت تاثیر رشد ۶ دلاری قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی نیز هست. در عین حال نرخ دلار امروز افزایش یافت . جدا از این دو مولفه ، انتشار جزییات بودجه نیز از سوی صرافان عامل سوم تحرک بازار عنوان می شود.

با انتشار جزییات بودجه، به دلیل تعیین شدن نرخ ارز دولتی و مشخص شدن میزان افزایش آن در سال پیش رو بازار به این موضوع واکنش نشان داده است.که تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در بازار فروخته می شود .

هر قطعه نیم سکه بهار آزادی نیز یک میلیون و ۸۲۰ هزار تومان، ربع سکه یک ‌میلیون و ۱۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۲۶ هزار و ۷۰۰ تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۷۰ دلار معامله می‌شود. بهای فروش طلای جهانی نسبت به دیروز ۶ دلار افزایش یافته است.

با توجه به افزایش قیمت ها در بازار آزاد، صرافی های دولتی نیز نرخ خرید و فروش ارز را نسبت به قیمت های صبح افزایش دادند. برهمین اساس دلار با ۱۰۵ تومان افزایش نسبت به صبح، در این صرافی ها با قیمت ۱۰۵۰۰ تومان فروخته می شود. این صرافی ها دلار را با قیمت ۱۰۴۰۰ تومان از مردم می خرند.

یورو در صرافی های دولتی با قیمت ۱۲۲۰۰ تومان فروخته و با قیمت ۱۲۱۵۰ تومان خریداری می شود.

همچنین،یورو در مرکز مبادلات ارزی با افزایش قیمت ۴۷۹۳ تومان،‌ قیمت درهم امارات ۱۱۴۳ تومان و قیمت پوند انگلیس نیز ۵۳۳۵ تومان قیمت خورده و به واجدان شرایط دریافت ارزهای دولتی فروخته می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.