به گزارش خبرگزاری رسمی یمن (سبا)، سریع افزود: نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی با خمپاره و گلوله های توپ مناطقی از شهر الحدیده و مناطق اطراف این شهر از جمله خیابان صنعا، خیابان «خمسین»، الدریهمی و الزعفران، جزیره کمران، روستای الشرف و محل الشیخ را هدف قرار دادند.

براساس این گزارش، هواپیماهای شناسایی عربستان نیز بر فراز شهر الحدیده، الصلیف، جزیره کمران و اللحیه پرواز کردند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن همچنین گفت: نیروهای یمنی عملیات نفوذ نیروهای سعودی را در جنوب روستای الشعب واقع در غرب حیس در استان الحدیده دفع کردند.

سریع اضافه کرد: جنگنده - بمب افکن های عربستان همچنین امروز در ۲۸ نوبت مناطقی از استان های مارب، صنعا، جوف و صعده را بمباران کردند.

پیش تر نیز &#۳۹;پاتریک کامائرت&#۳۹; رئیس کمیته سازمان ملل متحد برای نظارت بر آتش بس شهر الحدیده که هم اکنون در این شهر حضور دارد، گفته بود: آتش بس در یمن بسیار متزلزل و شکننده است و همواره نقض می شود.

وی افزوده بود: با وجود حضور فرستاده ویژه سازمان ملل برای نظارت بر آتش بس یمن، درگیری ها در این کشور همچنان بطور پراکنده ادامه دارد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد جمعه گذشته با استقرار هیات نظارت سازمان ملل بر آتش بس الحدیده پس از چند روز از اختلافات آمریکا با هم پیمانش انگلیس موافقت کرد.

شورای امنیت سازمان ملل متحد پس از توافق استکهلم بین طرف های یمنی، نخستین قطعنامه خود را به شماره ۲۴۵۱ با اجماع آرا برای حمایت از این توافق و آتش بس در بنادر مهم این کشور تصویب کرد.

تجاوز عربستان به یمن از فروردین ۱۳۹۴ آغاز و تاکنون بیش از ۱۶ هزار کشته از خود برجای گذاشته است، این جنگ همچنین باعث شد تا میلیون‌ها یمنی با بحران شدید گرسنگی و قحطی روبرو شوند به گونه ای که سازمان ملل متحد در گزارشی قحطی در این کشور را &#۳۹;بزرگ‌ ترین فاجعه انسانی&#۳۹; نامید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.