سید مهدی محمدی امروز در جلسه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز با اشاره به وجود ۲.۵  میلیارد دلار قاچاق پوشاک در کشور اظهار داشت: بازار کشور به ۵۲۰ هزار تن پوشاک نیاز دارد که معادل ۱۰ میلیارد دلار است در حالی که در شرایط کنونی ۳۲۰ هزار تن معادل ۶ میلیارد دلار در کشور تولید می‌شود.

وی بیان کرد: مقرر شده بود در سال ۹۶ گشت‌های مشترک در ۳ فاز انجام شود که در مرحله نخست ارشاد، در فاز بعدی تذکر و اخطار که از ۱۷۵ برند بازدید به عمل آمد و ۹ واحد پلمپ شد و در فاز سوم فاز اجرایی نیز از مهرماه ۹۷ کمیسیون تشکیل جلسه داده است.

دبیر کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان تهران افزود: با توجه به التهابات بازار مقرر شده بود که برخورد با خرده‌فروشی‌ها در شورای تأمین مطرح و در صورت موافقت برخورد صورت گیرد.

محمدی خاطرنشان کرد: به دلیل مخالف موضوع در شورای تأمین مقرر شد دستگاه‌ها وظایف ذاتی خود را انجام دهند و با فروکش کردن التهابات وارد فاز مقابل شویم که در مجموع تلاش این است که مواد قانونی به صورت کامل اجرا شود.

هیچ‌یک از اصناف حق خرید کالا بدون فاکتور رسمی را ندارند

در ادامه این جلسه نوده فراهانی رئیس اتاق اصناف استان تهران نیز با اشاره به ضرورت جلوگیری از ورود کالای قاچاق اظهار داشت: جلوگیری از ورود کالای قاچاق باید از مبادی ورودی انجام شود که این امر نیازمند عزم جدی دستگاه‌های ذیربط است.

وی بیان کرد: در حوزه اصناف بازرسی‌ها وجود دارد اما این تعداد بازرسی‌ها پاسخگوی تهران نیست چرا که بودجه کافی وجود ندارد و بودجه‌ای هم که از خزانه بر مبنای ۱.۳  درآمد ناشی از تخلفات صنفی اختصاص پیدا می‌کند قابل توجه نیست و حتی همین مقدار در چند سال اخیر نیز پرداخت نشده است.

رئیس اتاق اصناف تهران افزود: باید حدود ۷۰ میلیارد تومان در این چند سال پرداخت صورت می‌گرفت که تنها ۲ میلیارد آن پرداخت شده و این میزان پرداختی پاسخگوی نیازهای این حوزه نیست.

فراهانی در پایان خاطرنشان کرد: هیچ‌کدام از اصناف حق خرید کالا بدون فاکتور رسمی را ندارند و اگر تخلفی دیده شود با بررسی فاکتور رسمی می‌توان به ریشه‌های قاچاق رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.