در ادامه واکنش‌ها به انحلال پارلمان رژیم صهیونیستی و انتخابات زودهنگام در سال آینده، «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم گفت که برگزاری انتخابات با‌وجود تونل‌های ادعایی حزب‌الله کار درستی نیست.

نتانیاهو در پاسخ به سوال شبکه «آی۲۴ نیوز» درباره اینکه چرا ماه گذشته و در زمان استعفای وزیر جنگ اجازه برگزاری انتخابات زودهنگام را نداد، مدعی شد که قبل از اجرای عملیات تخریب تونل‌های حزب‌الله، زمان مناسبی برای انتخابات نبود.

بر این اساس، وی در ادامه افزود: «شش هفته قبل، زمانی که احتمال فروپاشی کابینه بود، گفتم که مسائل امنیتی مهمی هست که باید با آن مقابله کنیم. آن موقع نمی‌توانستم بگویم که چه کاری چند هفته دیگر می‌خواهد شروع شود».

نخست وزیر رژیم صهیونیستی همچنین حین بازدید از مرز لبنان اعلام کرد که عملیات سپر شمال برای تخریب تونل‌های ادعایی حزب‌الله، تقریبا در حال تکمیل شدن است. این در حالی است که نتانیاهو پیشتر گفته بود این عملیات برای مدت‌ها طول می‌کشد.

ارتش رژیم اسرائیل در تاریخ ۱۳ آذر با متهم کردن جنبش مقاومت حزب‌الله لبنان به حفر تونل از جنوب این کشور به مناطق شمالی فلسطین اشغالی، از آغاز عملیاتی موسوم به «سپر شمالی» برای تخریب آنها خبر داده بود.

ارتش لبنان نیز پس از آنکه نظامیان صهیونیستی سعی کردند در نبودِ تیم تحقیق فنی ارتش لبنان، خط آبی در مقابل  «میس الجبل» را علامت‌گذاری کنند، به حالت آماده‌باش درآمد. 

سران کابینه ائتلافی رژیم صهیونیستی بعد از به توافق نرسیدن برای حفظ ائتلاف فعلی، تصمیم به انحلال پارلمان و برگزاری انتخابات در ماه آوریل سال آینده میلادی گرفتند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.