علیرضا بیرانوند واقعاً اخلاق جالبی دارد. او به دل می‌نشیند و همیشه حرفش را رک و شفاف می‌گوید. علیرضا خیلی بی غل و غش است و فقط لازم است یک بار روبه‌رویش بنشینید. او حالا از هواداران هم یک درخواست دارد. ته حرفش این است که این‌قدر به آن‌ها گیر ندهند، مدام به این کار نداشته باشند که فلان بازیکن چه گفته و فلان بازیکن چه حرفی زده تا برایشان داستان درست کنند. بیرانوند در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرورزشی خواسته‌های خود را به زبان می‌آورد.

 

علیرضا جدیداً تلاش می‌کنی مثل عابدزاده توپ بگیری.
(خنده) قربونت برم داداش. مرسی. فدات شم.

حالا دوست داری شبیه عابدزاده باشی؟
احمدآقا که بزرگ ماست. به هر حال ما در تیم ملی تمرینات خیلی خوبی داریم. کنارش تمرینات انفرادی هم می‌کنیم. به قول معروف وقتی شما یک کاری را مدام در تمرینات انجام می‌دهی، بعد در زمین مسابقه هم همان را انجام خواهی داد. همیشه می‌گویند شما در زمین بازی همان شکلی هستی که در تمرینات هستی.

این را از آن جهت پرسیدم که در بازی با فلسطین یک سیو یک‌دستی داشتی و ما را یاد احمدآقا انداختی.
بله، تک به تک و سیو یک‌دستی خیلی سختی بود که خوشحالم توانستم مهارش کنم. صحنه این‌طوری بود که توپ در عرض آمد و بازیکن آن‌ها ضربه زد. همان‌طور که می‌دانید مهار این توپ‌ها واقعاً سخت است. شرایط خیلی سختی را رقم می‌زند ولی خدا را شکر در آن لحظه توانستم توپ را مهار کنم. تا زمانی هم که در زمین بودم خیلی تلاش کردم دروازه تیم ملی بسته بماند و خدا را شکر تلاشم جواب داد و گلی دریافت نکردم. در کل بازی خیلی خوبی بود. تیم‌هایی مثل فلسطین می‌آیند که جلوی تیم‌هایی مثل ایران دفاع کنند و روی ضدحملات به گل برسند. ما می‌توانستیم با اختلاف چند گل این تیم را شکست دهیم ولی نشد.

بعد از بازی تساوی مقابل فلسطین از تیم ملی انتقادهایی شد. نظرت درباره این انتقادها چیست؟
شما از روزهای ابتدای اردوی ما در قطر اینجا هستید. همه چیز را با چشم خودتان می‌بینید. شرایط کمپ ما را هم می‌بینید. صبح‌ها و بعدازظهرها تمرین می‌کنیم و تمرینات خوبی هم داریم. در تلاش هستیم نقاط ضعف ایران را پوشش دهیم. فراموش نکنید الان تیم ما هم کامل نیست. هنوز بعضی از لژیونرها نیستند و تازه بعضی از بچه‌ها هم مصدوم شده‌اند. شرایط برای کادر فنی تیم ملی سخت است.

شنیده‌ایم برای انتخاب لیست هم مشکل داشتند.
بله، این واقعاً برای کارلوس کی‌روش سخت بود که بخواهد بعضی از بازیکنان را خط بزند و لیست بدهد. در این مدت همه بچه‌ها با جان و دل تمرین کردند تا در لیست نهایی باشند و بتوانند به جام ملت‌ها بروند. هیچ‌کس در تیم ملی دوست ندارد خط بخورد. در بازی با فلسطین هم همه در زمین تلاش خود را کردند ولی تیم ما کامل نبود. آقای کی‌روش هم می‌خواست تمام بازیکنان مدنظرش را تست کند و به آن‌ها بازی بدهد تا شرایط‌شان را متوجه شود. همه تلاش خود را کردند ولی بازی دوستانه است دیگر. تیم‌هایی مثل فلسطین هم اول برای دفاع کردن می‌آیند و بعد ضدحمله می‌زنند.

این حس برای شما به وجود آمده که بعضی‌ها دوست ندارند تیم ملی ایران نتیجه بگیرد؟
من یک چیزی برای شما تعریف کنم که خودتان موضوع را متوجه شوید. من با نفت و پرسپولیس در آسیا بازی کرده‌ام. تیم‌های دیگر هم در آسیا بوده‌اند. همیشه وقتی ما بازی‌های مهم آسیایی داشتیم تیم ملی را مثال می‌زدند و به مسئولان می‌گفتند نگاه به ما باید یک نگاه ملی باشد. یعنی باید مثل تیم ملی به تیم‌های باشگاهی در آسیا نگاه شود. راستش من احساس می‌کنم الان این جو درباره خود تیم ملی نیست. یک ذره مردم از تیم ملی دور شده‌اند. راستش این احساسی که گفتید در من هم هست. امیدوارم واقعاً این‌طور نباشد و این اتفاق نیفتد. امیدوارم شرایط فرق کند. امیدوارم واقعاً اگر کسی هم مصاحبه می‌کند، این‌همه هجمه علیه‌ش درست نشود. امیدوارم وقتی بازیکنی مصاحبه می‌کند دیگر هواداران استقلال و پرسپولیس نگویند فلان بازیکن تیم ملی، چون قبلاً فلان‌جا بوده یا فلان شرایط را داشته این حرف را زده و خلاصه یک هجمه درست شود و او را بکوبند. این کارها را هواداران نکنند. از آن‌ها می‌خواهم الان از تیم ملی حمایت کنند. فکر می‌کنید چرا ما اینجا هستیم؟ ما اینجاییم که دل مردم ایران را شاد کنیم. هدفی غیر از این هم نداریم. ما داریم برای دل مردم بازی می‌کنیم پس امیدواریم حمایت خوبی از تیم ملی صورت بگیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.