عباس جعفری دولت ابادی در گفت‌وگو با  رادیو تهران ضمن  تسلیت به خانواده‌های حادثه دردناک واژگونی اتوبوس دانشگاه علوم تحقیقات  گفت:  تحقیقات ما تا عصر ادامه داشت و دیروز بازپرس از رییس و دو معاون مرکز تحقیقات دانشگاه تحقیق کرد و مسئول دانشگاه اذعان داشت به دلیل اینکه از شهریورماه آمده در حوزه‌های نظارتی  فرایندش را پیش بینی نکرده بود و چند تا از مدیران را عزل کردند و با  اینکه دانشگاه آزاد خودش به موضوع ورود کرده هرچند دیر بود ولی از آنها تشکر می‌کنیم.

وی ادامه داد: تحقیقات قضایی امروز هم ادامه دارد و دو نفر از افراد دانشگاه دستگیر شده بودند همچنان در بازداشت هستند و پلیس تا شنبه گزارش را باید بدهد زیرا این حادثه چندین علل داشته  بخصوص اینکه راننده الان فوت شده و به تحقیقات محیطی و اظهارات مصدومین تکیه کردیم.

دادستان تهران افزود: یکی از دلایل  نقص فنی اتوبوس است و معاینه فنی نداشته و مصدومین هم می‌گفتند که راننده گفته من ترمز ندارم و دلیل دیگر بخش اتومبیل‌ها بوده که از قدمت برخوردار بوده و جاده‌ای بوده که کمتر به آن توجه شده است؛ زیرا در جاده‌هایی که با شیب همراه است و گاردیل‌ها و علامت‌های هشداردهنده  برای راننده‌ها لازم است و پلیس نمی تواند وارد این موضوع شود و باید خود دانشگاه آن را انجام می‌داد.

وی تصریح کرد: آنچه امروز مورد تاکید است نقش جاده و مسئولان دانشگاه است و اینکه چقدر امکانات پیشگیرانه را فراهم کردند و نقشی که برعهده نظارت بوده که باید اعمال می شده است. مثلا نقش راننده چگونه باید تبیین شود و برای این موضوعات  کارشناسان حرفه‌ای و مجرب و  هفت کارشناس را تعیین کردیم. البته کمی زمان‌بر است و پلیس هم مجوز خواسته که در حوزه محیطی تحقیقاتی انجام دهد که ما اجازه دادیم.

وی افزود: در تحقیقات پیشرفت  داشتیم و دانشگاه همکاری خوبی کرده و امروز هم تحقیقات ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.