«هادی حق شناس» روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این دو شناور ایرانی (یک فروند یدک‌ کش و یک فروند بارج) طی قرارداد پیمکانکاری در اختیار یک شرکت کره ای برای نصب پلی در کویت قرار می گیرند که ظاهرا این اقدام کویتی‌ها به دلیل بروز اختلاف بین شرکت تایدواتر، شرکت کویتی و پیمانکار کره‌ای بوده است.

معاون سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه بیش از ۲۰ روز است که این دو شناور ایرانی در کویت توقیف شده است، گفت: خدمه این شناور از نظر تامین سوخت و آذوقه مورد نیاز مشکلی ندارند و درصددیم هرچه زودتر این دو شناور به میهن اسلامی برگردند.

حق شناس اظهارداشت: این دو شناور از فروردین ماه امسال طبق قراردادی با یک شرکت کره ای عازم آبهای کویت شدند اما در ادامه کار به لحاظ بروز اختلافات حقوقی و مسائل مالی در کویت توقیف شدند و از طریق وزارت امورخارجه و سفارت کشورمان در کویت به دنبال حل این مشکل هستیم.

معاون دریایی سازمان بنادر و دریانوردی با بیان اینکه تاکنون هیچ مشکلی برای خدمه این دو شناور ایرانی به وجود نیامده است، تاکید کرد:‌ سازمان بنادر و دریانوردی د‌ر حال پیگیری موضوع و رایزنی برای حل این اختلافات است تا هرچه زودتر شناورهای ایرانی رفع توقیف شوند.

وی یادآور شد: حدود یک ماه پیش شناور بارج خدماتی اقدام به خارج شدن از آب‌های کویت و حرکت به سمت ایران می‌کند و اسناد خروج آن نیز تایید می شود، اما زمانی که شناور از آب‌های کویت خارج می‌شود مجددا ارگان دریایی کویت این شناور را به بندر بر می‌گرداند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.