دختران یک پزشک گفته‌اند پدرشان به «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا، در گرفتن معافیت پزشکی و عدم اعزام به جنگ ویتنام، کمک کرده است. این در‌حالی‌ است که در آن مدت ترامپ در سلامت کامل به‌سر می‌برده و حتی در تیم فوتبال و بسکتبال دانشگاه بازی می‌کرده است.

روزنامه «واشنگتن پست» به نقل از روزنامه «نیویورک تایمز» نوشته است، دختران یک پزشک فوت‌شده متخصص امراض پا می‌گویند طی حکایتی خانوادگی، زمانی که «دونالد ترامپ» جوان بوده، برای فرار از اعزام به جنگ ویتنام، گواهی پزشکی دریافت کرده است.

«الایزا برانستین» و «شارون کسل»، دختران «لری برانستین»، به تایمز گفته‌اند پدرشان پاییز ۱۹۶۸ جهت کمک به ترامپ در اخذ معافیت پزشکی، برایش تشخیص بیماری خار پاشنه را -به‌عنوان یک لطف- فراهم کرده و در عوض پدرشان امکان ارتباط با «فرد ترامپ» پدر دونالد ترامپ و مالک ساختمان «کوئینز»، که این پزشک در آن مشغول به کار بود را پیدا کرد.

الایزا برانستین با اشاره به پدر رئیس جمهور به روزنامه تایمز گفت: «هر اتفاقی که در ساختمان می‌افتاد، پدرم با ترامپ تماس می‌گرفت و او ترتیب کارها را می داد. این لطف کوچکی بود که عاید پدرم شد».

روزنامه تایمز مدرکی که صحت سخنان دختران این خانواده را تایید کند، پیدا نکرد، اما به پزشکی دیگر دسترسی پیدا کرده که اظهار داشته دکتر برانستین در مورد ترامپ صحبت‌های بسیاری نقل می‌کرده است.

دختران دکتر برانستین گفتند پدرشان ابتدا به‌خاطر اینکه به شخصی معروف کمک کرده است، احساس افتخار می‌کرد اما بعدا به‌خاطر رفتار و لودگی‌هایش در برنامه‌های تلویزیونی کم کم از او خسته شده است. این دکتر که در سال ۲۰۰۷ فوت کرد، دموکرات بوده و دخترانش نیز می‌گویند دموکرات هستند و از جزء طرفداران ترامپ نیستند.

دونالد ترامپ حین تحصیل در دانشگاه فوردهام و پنسیلوانیا، چهار بار از اعزام به جنگ معاف شد. در حالی که بر اساس آزمایشی که در سال ۱۹۶۶ از وی گرفته شده بود در سلامت کامل به‌سر می‌برده و در آکادمی ارتش نیویورک بازیکن فوتبال و بسکتبال بوده است.

پیش‌تر سناتور «جان مک کین»، که چند ماه پیش درگذشت، گفته بود دونالد ترامپ در جوانی با استفاده از مدارک پزشکی جعلی از حضور در جنگ ویتنام شانه خالی کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.