وی عصر پنجشنبه در دیدار علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی افزود: موضوع گرانی ها مردم را آزار می دهد و برخی از مردم در تامین مایحتاج اولیه خود دچار مشکل هستند.

وی بخشی از مشکل گرانی را ناشی از بی انصافی برخی از کسبه و تجار عنوان و تصریح کرد: عده ای که بالا رفتن ارز را عامل گرانی اجناس و محصولات خود می دانستند اکنون با پایین آمدن قیمت ارز و دلار حاضر نیستند قیمت ها را پایین بیاورند.

آیت الله مکارم شیرازی همچنین با اشاره به شرایط حساس کشور، حفظ و تقویت وحدت در جامعه را یک اصل مهم و حیاتی عنوان کرد.

وی تاکید کرد: اگر شرایط فعلی کشور را درک نکنیم و وحدت به هم بخورد همه لطمه می بینند، اصلاح طلب و اصولگرا هم ندارد؛ همه باید مشکلات کشور را مد نظر داشته باشند.

این مرجع تقلید از پرداختن زودهنگام برخی از سیاسیون به مسائل انتخاباتی انتقاد کرد و گفت: این عده باید شرایط حساس کشور را درک کنند و بدانند ما گرفتاری های مهم تری داریم.

وی همچنین ساماندهی فضای مجازی را یک اصل مهم دانست و افزود: باید به طور جدی به فکر اصلاح این فضا بود؛ اگر فضای مجازی رها باشد بسیاری از تدبیرها را می تواند بهم بزند.

آیت الله مکارم شیرازی ادامه داد: متاسفانه درباره فضای مجازی چندان دل سوزانده نمی شود و این مساله می تواند منشا اتفاقات بسیاری باشد، فضای مجازی به گونه ای شده که آثارش در همه مسائل نمایان می شود.

وی با انتقاد از ولنگاری در عرصه فرهنگی، بی برنامگی در این عرصه را باعث نگرانی دلسوزان نظام و کشور دانست و خواستار توجه جدی به این موضوع شد.

وی همچنین کند بودن روند رسیدگی به پرونده های قضایی را از دیگر مشکلات موجود در کشور برشمرد و گفت: فرآیند طولانی رسیدگی به پرونده های قضایی به گونه ای است که برخی از مردم از مراجعه به قوه قضاییه و پیگیری شکایت خود صرفنظر می کنند.

آیت الله مکارم شیرازی، یکی دیگر از مشکلات موجود را وجود برخی سوء ظن ها درباره وجود دست هایی برای اجرایی کردن سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش و جانشین کردن فرهنگ غربی ذکر کرد.

وی در ادامه، تضعیف حوزه های علمیه و مرجعیت را نگران کننده دانست و گفت: بتازگی مخالفت هایی با حوزه و مرجعیت می شود، این موضوع شخصی هم نیست، گروهی منافع خود را در تضعیف حوزه و مرجعیت می بینند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از اقدام های انجام شده به منظور حل مشکلات شهر مقدس قم و پیگیری های رییس مجلس شورای اسلامی، بر لزوم حل مشکلات احداث فرودگاه در استان تاکید و تحقق این مساله را عامل تحولات بسیار خوب عنوان کرد.

تفاهم نامه ساخت فرودگاه و دهکده گردشگری طرلاب در منطقه سلفچگان قم آذرماه ۸۹ بین شرکت ارم کیش و استانداری قم منعقد و عملیات اجرایی این فرودگاه نیز در بهمن ماه همان سال آغاز شد؛ این فرودگاه که در جاده قم - سلفچگان واقع شده، از شهر قم تقریبا ۲۵ کیلومتر و از فرودگاه امام خمینی(ره) تهران ۱۲۵ کیلومتر فاصله دارد. ساخت این فرودگاه به علت پاره ای از مشکلات درحال حاضر متوقف شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی همچنین عصر امروز با آیت الله لطف الله صافی گلپایگانی از مراجع تقلید دیدار و گفت و گو کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.