«عادل عبدالمهدی» روز پنجشنبه در این دیدار که لوی الخطیب وزیر برق عراق و ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد نیز حضور داشتند، گفت که عراق آماده همکاری با ایران برای رسیدن به راه های حل های مناسب جهت توسعه روابط در حوزه انرژی برق، است.

نخست وزیر عراق در این دیدار تاکید کرد که باید در زمینه تولید انرژی برق موفق شویم.

عبدالمهدی همچنین درباره گسترش و تعمیق روابط دوجانبه با وزیر برق ایران بحث و گفتگو و در این راستا از نقش جمهوری اسلامی ایران در تامین نیاز عراق در حوزه برق تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود که عراق در حوزه نیروی برق آماده است برای موفقیت مذاکرات بین مسوولان و کارشناسان دو کشور جهت برداشتن موانع به منظور پیشبرد اقدامات اجرایی و دستیابی به راه حل های مناسب در این حوزه همکاری لازم را نشان دهد. 

وزیر نیروی جمهوری اسلامی ایران نیز در این دیدار تبریک و تهنیت «حسن روحانی» رییس جمهور ایران را به مناسبت تشکیل دولت جدید عراق به ریاست عادل عبدالمهدی به وی ابلاغ کرد. 

اردکانیان گفت که ایران آمادگی کامل برای تامین برق عراق، احداث و بازسازی نیروگاه های تولید برق، کمک به توسعه فناوری های لازم در این بخش و آموزش نیروی انسانی دارد.

وی همچنین از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای کار براساس یک زمانبندی مشخص برای کاستن از هدر رفت برق و در عین حال افزایش تولید آن و همچنین ارتباط مستقیم بین شبکه های برق دو کشور خبر داد.

وزیر نیرو از دیروز چهارشنبه به دعوت رسمی وزیر برق عراق با هدف گسترش همکاری ها و امضای یادداشت تفاهم مشترک در حوزه نیرو وارد بغداد شده و این یادداشت تفاهم بعد از ظهر امروز پنجشنبه به امضا دو وزیر رسید.

اردکانیان در این سفر دو روزه علاوه بر دیدار و رایزنی با وزیر برق عراق با نخست وزیر، رییس جمهور، وزیر مسکن، عمران و شهرداری و معاون نخست وزیر عراق در امور انرژی نیز دیدار و گفتگو کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.