منابع فلسطینی بامداد شنبه (به وقت تهران) از شنیده شدن صدای انفجار در مناطقی در جنوب نوار غزه خبر داده و نوشته‌اند که این انفجارها احتمالا در حمله رژیم صهیونیستی رخ داده است.

وزارت جنگ رژیم صهیونیستی در توییتر اعلام کرده که بالگردهای این رژیم یک نقطه در غزه را هدف قرار داده‌اند. در بیانیه تل‌آویو آمده است: «بالگردهای تهاجمی ارتش اسرائیل یک پست نظامی حماس در جنوب غزه را هدف قرار دادند.»

این حمله ساعتی پس از آن صورت می‌گیرد که رژیم صهیونیستی مدعی شد که یک فروند راکت از نوار غزه به سمت شهرک‌های صهیونیست‌نشین جنوب فلسطین اشغالی شلیک شده است.

تل‌آویو به محل دقیق برخورد این راکت اشاره‌ای نکرده، اما مدعی شده است که راکت در محلی باز به زمین خورده و خسارت یا تلفاتی بر جای نگذاشته است. ساعتی پیش از آن بیانیه، برخی منابع محلی از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار حملات راکتی در شهرک‌های صهیونیست‌نشین حومه نوار غزه خبر داده بودند.

تبادل آتش در مرز غزه در حالی صورت گرفت که روز جمعه تک‌تیراندازهای رژیم صهیونیستی با شلیک به سمت معترضان فلسطینی در مرز غزه، یک جوان ۲۶ ساله فلسطینی به نام «کرم فیاض» را به شهادت رساندند. در این تیراندازی‌ها چهار فلسطینی دیگر هم زخمی شدند.

از ابتدای امسال حدود ۲۴۰ فلسطینی تنها در جریان تظاهرات‌های هفتگی که در اعتراض به حصر مداوم غزه برگزار می‌شود، شهید شده‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.