این مرجع تقلید در دیدار علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکل گرانی‌ها در کشور، بخشی از این مشکل را ناشی از بی انصافی برخی از کسبه و تجار عنوان و تصریح کرد: عده ای که بالا رفتن ارز را عامل گرانی اجناس و محصولات خود می دانستند اکنون با پایین آمدن قیمت ارز و دلار حاضر نیستند قیمت ها را پایین بیاورند.

مکارم شیرازی در بخش دیگری از سخنان خود از پرداختن زودهنگام برخی از سیاسیون به مسائل انتخاباتی انتقاد کرد و گفت: این عده باید شرایط حساس کشور را درک کنند و بدانند ما گرفتاری های مهم تری داریم.

وی همچنین ساماندهی فضای مجازی را یک اصل مهم خواند و بیان کرد: باید به طور جدی به فکر اصلاح این فضا بود؛ اگر فضای مجازی یله و رها باشد بسیاری از تدبیرها را می توانند بهم بزنند. متاسفانه درباره فضای مجازی چندان دل سوزانده نمی شود و این مساله می تواند منشا اتفاقات بسیاری باشد، فضای مجازی به گونه ای شده که آثارش در همه مسائل نمایان می شود.

مکارم شیرازی با انتقاد از ولنگاری در عرصه فرهنگی، بی برنامگی در این عرصه را باعث نگرانی دلسوزان نظام و کشور دانستند و خواستار توجه جدی به این موضوع شدند.

وی همچنین مشکلات اقتصادی و معیشتی را از دیگر نگرانی های موجود در کشور برشمرد و اضافه کرد: موضوع گرانی ها مردم را آزار می دهد، برخی از مردم در تامین مایحتاج اولیه خود دچار مشکل هستند؛ از این رو باید در بودجه سال آینده برای مشکل گرانی‌ها و معیشت مردم فکری شود.

این مرجع تقلید کند بودن روند رسیدگی به پرونده های قضایی را از دیگر مشکلات موجود در کشور دانست و تاکید کرد: فرآیند طولانی رسیدگی به پرونده های قضایی به گونه ای است که برخی از مردم از مراجعه به قوه قضاییه و پیگیری شکایت خود صرف‌نظر می کنند.

به گزارش ایسنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت الله مکارم شیرازی،  این مرجع تقلید یکی دیگر از مشکلات موجود را وجود برخی سوء ظن ها درباره وجود دست هایی برای اجرایی کردن سند ۲۰۳۰ در آموزش و پرورش و جانشین کردن فرهنگ غربی ذکر کرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تضعیف حوزه های علمیه و مرجعیت را نگران کننده خواند و گفت: اخیرا مخالفت هایی با حوزه و مرجعیت می شود، این موضوع شخصی هم نیست، گروهی منافع خود را در تضعیف حوزه و مرجعیت می بینند.

وی در بخش پایانی سخنان خود با تقدیر از اقدامات انجام شده به منظور حل مشکلات شهر مقدس قم و پیگیری های رییس مجلس شورای اسلامی، بر لزوم حل مشکلات احداث فرودگاه در استان تاکید و تحقق این مساله را عامل تحولات بسیار خوب عنوان کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.