حجت الاسلام و المسلمین"علی شیرازی" در نشست بصیرتی "مشق حضور" در دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به حدیثی از پیامبر (ص) مبنی بر گفتن لا اله الا الله و رستگار شدن اظهار کرد: منظور از این حدیث نفی هر وجود غیر از خدا و نفی استکبار و رفتن زیر چتر خدای واحد  است که این امر به بیان ساده و در عمل دشوار است.

وی افزود: منظور این است انسان در عمل بپذیرد خداوند همه کاره و قدرت و عزت دست اوست و مسلمین را بر کفر غالب می کند.

شیرازی با اشاره به تجلیل کرمانی‌ها از سردار سلیمانی بیان کرد: عزتی را که امروز سردار سلیمانی دارد از خداوند است و اگر ما با باور بپذیریم همه کاره خداوند است و اگر تحت زعامت الله قرار گرفتیم، مصون هستیم.

وی با اشاره به اینکه اگر دستمان را در دست ولایت نگذاریم، توحیدمان کامل نمی شود، بیان کرد: با رهبریت جامعه دینی توحید کامل می شود. پس استکبار ستیزی ما که نفی هر الهی غیر از الله است، ریشه در توحید ما دارد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس اظهار کرد: امامت و ولایت در عصر غیبت کبری ریشه در اصل توحید ما دارد و اگر ملت ایران پشت سر امام(ره) حرکت و انقلاب کرد، ریشه در توحید دارد و خداوند به ما دستور داده از ولی فقیه تبعیت کنیم.

وی افزود: امام رهبر جامعه اسلامی بود و توحید به ما تعلیم داد که باید زیر چتر امام بیاییم و علیه طاغوت مبارزه کنید و حکومت حق را بر جامعه حاکم و شیطان را بیرون کنید.

شیرازی تصریح کرد: آنچه که در جنگ هشت ساله عامل حرکت ملت ایران بود، توحید و دین ما بود و در صورتی که ملت ایران دیندار نبود، می گفتند کشور ارتش و سپاه دارد بروند و بجنگند. همان حرفی که در کشورهای دیگر گفته می شود.

وی با تاکید بر اینکه انقلاب ما برای دین و جنگ هشت ساله ما برای دفاع از دین و ورود ما در سوریه برای دفاع از دین بود، بیان کرد: ایستادگی ملت ایران در برابر فتنه ۸۸ برای دین بود و شکل گیری نهم دی ماه روز حماسه ملت هم برای دین بود.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس گفت: بله. اشکالات سیاسی بود و برخی از کاندیداهای انتخابات سال ۸۸ اشکالاتی داشتند اما وقتی ملت فهمید بحث انتخابات نیست و عده ای در مقابل دین، ارزش ها، امامت، عاشورا، مسجد و قرآن ایستادند، خونشان به جوش آمد.

وی افزود: اگر پای دین در کار باشد، مردم ایستاده اند و دشمن نیز از همین وحشت دارد و نمی فهمد یعنی چه. حق دارد زیرا ایمان و دین ندارد و نمی فهمد حمایت از دین یعنی چه.

شیرازی اظهار کرد: ما به عاشورا پیوند خورده ایم و انقلاب، جنگ و دفاع ما عاشورایی است و اگر بنا باشد دین در خطر باشد، جان می دهیم و دین نمی دهیم. اگر بنا باشد دین در خطر باشد، در مقابل شاه با دست خالی می ایستیم، در جبهه های نظامی، سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و امنیتی می ایستیم.

وی با اشاره به اینکه ما برای دین و اسلام خلق شده ایم و همه پیامبران برای اسلام آمدند، بیان کرد: دشمنان به خاطر دین تهدید، تحریم و فشار به جمهوری اسلامی وارد می کنند و تا دین داریم، همین است.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس اظهار کرد: ما که می خواهیم کمال پیدا کنیم، در میدان سختی، دشواری و تحریم عزت پیدا می کنیم و در میدان تحریم سازنده موشک می شویم و در علم پزشکی رشد می کنیم.

وی با اشاره به اینکه توحید به معنی از همه بریدن و به خدا وصل شدن است و زمانی که از همه بریدیم، به عزت می رسیم، تصریح کرد: ما می خواهیم بدون بریدن از دشمن عزت پیدا کنیم که نمی شود.

شیرازی با اشاره به این آیه قرآن کریم "لله العزه جمیعا" افزود: اگر از همه جا بریدیم و به خدا وصل شدیم، عزیز می شویم و وقتی از چنگال هوای نفس نجات پیدا کردیم، عروج می کنیم و علت اینکه ملت ایران ۴۰ سال انقلاب را نگه داشت، همین بود و هر جا دید دین در خطر است به میدان آمد.

نماینده ولی فقیه در سپاه قدس با اشاره به اعتراض برخی مبنی بر حضور نیروهای ما در سوریه گفت: روزی که می گفتیم سوریه سقوط نمی کند، ۹۰ درصد خاک این کشور در تسخیر دشمن بود و امروز دیدیم که بشار اسد پیروز شد و امریکا در سوریه شکست خورد.

وی تصریح کرد: امروز عده ای می گویند، تحریم و مشکلات اقتصادی، بله هست اما تا زمانی که ما زیر چتر خدا، امامت و لایت هستیم و با دین پیش می رویم دشمن هیچ کاری نمی تواند بکند.

شیرازی با تاکید بر اینکه آینده از آن اسلام است و مطمئن باشید دشمنان روز به روز ذلیل تر شده و با همت مردم و خون شهدا جمهوری اسلامی روز به روز عزیزتر خواهد شد تصریح کرد: تا ملت پشت سر ولایت است، همه فتنه ها خنثی می شود مانند اینکه فتنه ۸۸ خنثی شد و زنده نگه داشتن ۹ دی برای همین است که یادمان باشد زیر چه پرچمی باید حرکت کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.