این درگیری هشتم مرداد ۹۵ بین دو خواهر و دختران آنها در ورامین اتفاق افتاد. در جریان تحقیقات پلیس، مینا زن ۴۸ ساله‌ای که باعث کوری یک چشم خواهرش شده بود را دستگیر کرد و او هفته گذشته در شعبه دهم دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی قربانزاده و با حضور یک مستشار تحت محاکمه قرار گرفت.

در آغاز جلسه دادگاه یکی از دختران زن نابینا به قضات گفت: روز حادثه من در خانه بودم که متوجه تماس‌های پی‌درپی خاله و دخترخاله‌ام با مادرم شدم. وقتی از پنجره به بیرون نگاه کردم دیدم خاله و دخترش با مادرم و خواهرانم در حال دعوا هستند.  با دیدن این صحنه بیرون دویدم که آنها را از هم جدا کنم. وقتی بیرون رسیدم دیدم خاله و دختر خاله‌ام به سمت خودرویشان رفتند. وقتی مادرم را به بیمارستان رساندیم پزشکان نابینایی او را اعلام کردند و حالا ما قصاص چشم خاله‌ام را می‌خواهیم.

متهم زمانی که پای میز محاکمه ایستاد گفت: من سوئیچ دستم بود و نمی‌دانستم ضربه من باعث نابینایی خواهرم می‌شود. من‌خیلی عصبی شده و کنترلم را از دست داده بودم.

پس از شور قضات دادگاه با توجه به نظریه پزشکی قانونی که امکان قصاص چشم این زن وجود نداشت او را به پرداخت یک دوم دیه کامل انسان مسلمان و تحمل حبس محکوم کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.