مهدی چمران  رئیس اسبق شورای شهر تهران شامگاه شنبه به مناسبت سالروز حماسه‌آفرینی مردم در نهم دی‌ماه سال ۸۸ در جمع مردم زرین‌شهر اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید دارند که دشمنی جبهه استکبار و نقش عوامل داخلی‌شان در فتنه ۸۸ فراموش نشود.

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه دشمنی دشمنان انقلاب اسلامی ایران تمامی ندارد، گفت: دشمنان ما هیچ‌گاه ساکت ننشسته‌اند بلکه در زمان‌های مختلف با چهره‌های رنگارنگ به دنبال تحقق توطئه‌های شیطانی خود هستند که بصیرت لازمه عبور از این فتنه و توطئه‌ها است.

وی تحریک قومیت‌ها را حرکت نخ‌نما و یکی از توطئه‌های جبهه استکبار دانست و تأکید کرد: فراموش نمی‌کنیم زمانی که محمدرضا شاه می‌خواست از کشور فرار کند، ادعا می‌کرد که بعد از من ایران، ایرانستان خواهد شد، یعنی ایران تفکیک خواهد شد، اما امروز در آستانه چهل‌سالگی پیروزی انقلاب اسلامی ایران هستیم، کجا هستند آن دشمنان خارجی و عوامل وابسته داخلی‌شان که وحدت و انسجام ملت ایران را ببینند.

چمران با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه یادآور شد: ایران در کنار نعمت‌های سرشاری از نیروی انسانی ماهر گرفته تا سرمایه‌های خدادادی را در خود جای‌داده است و با داشتن چنین ظرفیت‌ها و فرصت‌هایی چشم دوختن به غرب و معطل کردن برنامه‌های کشور کار غلطی است.

رئیس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه وزیر خوش‌بین ما هم به اتلاف وقت در مقابل اروپا اذعان کرد، متذکر شد: رهبر معظم انقلاب بار‌ها تأکید کردند که برنامه‌های کشور را معطل وعده‌های توخالی غرب نکنید و الان هم شاهد این اتلاف وقت از جانب کشور‌های اروپایی هستیم تا جایی که دولت‌مردان خود ماهم نسبت به این وقت‌کشی واکنش نشان دادند.

وی با تأکید براینکه مردم کشور‌های غربی هم از نظام لیبرال سرمایه‌داری به ستوه آمده‌اند، تشریح کرد: عده‌ای خوش‌خیال منتظر بودند تا کشور‌هایی نظیر فرانسه و آمریکا برای کشور ما سیستم مالی و بانکی تعریف کنند در حالی خودشان در شرایط فعلی با تعطیلی دولت و اعتراضات طولانی و ضد سرمایه‌داری مردم در کشورشان مواجه هستند.

چمران بابیان اینکه به‌قدری مسئولان ما غرق در برجام شدند که ظرفیت‌های کشور مغفول ماند، اظهار کرد: بدعهدی و نامردی دشمن چیزی جز اتلاف وقت برای کشور ما به دنبال نداشت اکنون هم دل‌خوش کردن به اروپا چیزی به‌جز معطل شدن پیشرفت کشور به دنبال نخواهد داشت.

وی مشکلات اقتصادی حاکم در جامعه را نتیجه سازش با غرب دانست و خاطرنشان کرد: نتیجه سازش چیزی به‌جز خوابیدن چرخ‌های اقتصادی و معیشت مردم و چرخ‌های قدرتمند سانتریفیوژ‌های کشور ایران نبود، خب باید از چنین دستاورد‌های منفی درس عبرت بگیریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.