علی‌اصغر یوسف‌نژاد در پایان جلسه امروز مجلس تذکرات کتبی نمایندگان به مسئولان اجرایی کشور را به شرح زیر قرائت کرد:

نادر قاضی پور و علیرضا محجوب به وزیر امور خارجه: تسریع در معرفی و اعزام سفرای تعیین نشده، همچنین در تذکر دیگر به وزیر راه و شهرسازی: حمایت از خط ریلی و راه‌آهن شرکت‌های مسافربری برای دریافت وجوه یارانه‌ای مسافربری قطارهای محلی، حمایت از تعاونی‌های مسکن کارگری و توجه به مسکن‌سازی برای روستاییان. دایر نمودن همه روزه قطار ارومیه - تهران و برعکس و ارومیه به مشهد.

حسینعلی حاجی‌دلیگانی به رییس جمهور: ضروری است نسبت به اجرای قانون حمایت از حقوق معلولان نظارت کرده و تاکید داشته باشید و اجازه ندهید این قانون مطرود شود. همچنین در تذکری به وزیر نیرو: ضرورت تسریع در انتخاب مشاور برای انجام طرح تعادل‌بخشی آب در حوزه انتخابیه. همچنین در تذکری به وزیر دادگستری: ضرورت رسیدگی به مال باختگان پروژه مسکن نگین غرب تهران.

شهاب نادری به وزیر نفت: بی‌توجهی به اورامانات در خصوص گازکشی نسبت به شاخص استانی و کشوری. بی‌توجهی به احداث پالایشگاه کرمانشاه. همچنین در تذکری به وزیر نیرو: غارت آب‌های اورامانات قابل قبول نیست.

علی کرد به رییس جمهور: چرا سفر شما و معاون اول به استان مرزی با برنامه فراگیر به همه استان‌ها و بررسی مشکلات همه استان‌ها نیست و فقط یک سفر یک روزه سیاسی است که موجب اعتراض مردم استان شده و موجب بی‌اعتمادی به دولت می‌شود.

هاجر چنارانی به رییس جمهور: ماه‌هاست که از سفر شما به خطه مشهد می‌گذرد. همچنان شهرستان‌های خراسان رضوی منتظر بودجه سفر شما هستند. به وزیر کشاورزی: علت جمع‌آوری صندوق اعتباری تعاونی‌ها و انحلال این صندوق از سوی آقای شیرزاد چیست؟ در حالی که اعضای تعاونی‌ها خود باغدار و کشاورز هستند. به وزیر صنعت: مدیرعامل شرکت اگزوز خودرو خراسان همزمان در دو شرکت مدیرعامل است مگر قحط الرجال است. متاسفانه عدم مدیریت صحیح شرکت اگزوز خودرو خراسان موجب ناامیدی کارگران شده است. چرا زمانی که خودروهای پیش فروش شده در سال ۱۳۹۷ خودروسازان هنوز تحویل نشده است مجددا در سال ۱۳۹۷ اجازه پیش فروش خودروها صادر گردیده است. چرا زمانی که به خودروسازان اجازه پیش‌فروش داده می‌شود سازوکاری در جهت نظارت بر ضوابط پیش‌فروش و تحویل خودروهای پیش‌فروش شده صورت نمی‌گیرد؟ به وزیر صنعت، معدن و تجارت: چرا خودروسازانی که پیش فروش خودرو می‌کنند و پول‌های کلان جمع‌آوری می‌کنند بخشی را به قطعه‌سازان پرداخت نکردند.

شهاب نادری نماینده پاوه به وزیر کشور: چرا مرزهای حوزه انتخابیه ساماندهی نمی‌شود؟ معیشت مردم منطقه به این موضوع ارتباط دارد، به وزیر بهداشت: چرا تعرفه‌های جدید ویزیت در سطح مختلف برای پزشکان عمومی و اورژانس ایجاد نمی‌شود.

عبداللهی به رییس جمهور: چرا استان آذربایجان شرقی در بسیاری از شاخص‌ها از متوسط کشور پایین‌تر است.

فاطمه سعیدی و سید فرید موسوی به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت تامین فضای آموزشی در مسکن مهر.

محسن علیجانی به رییس جمهور: ضرورت چابک‌سازی و کوچک‌سازی دولت به استناد بند الف ماده ۲۸ قانون برنامه ششم توسعه، به وزیر کار: لزوم راه‌اندازی تعاونی‌های توسعه عمران شهرستان‌ها برای ایجاد اشتغال جوانان، به وزیر بهداشت: لزوم توجه به ادغام خدمات تعیین شده طب سنتی ایرانی - اسلامی در نظام سلامت و همچنین ساماندهی و توسعه ارائه خدمات آموزشی و درمانی این حوزه برابر بند «ج» ماده ۷۴ قانون برنامه ششم توسعه، به وزیر دادگستری: تسریع در تعیین تکلیف ارجاع گزارش سپرده‌گذاران موسسات مالی از سوی مجلس شورای اسلامی به قوه قضاییه براساس ماده ۲۳۶ آیین‌نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، به وزیر آموزش و پرورش: ضرورت تعیین تکلیف وضعیت استخدامی آموزشیاران نهضت سوادآموزی. به وزیر کار: لزوم تسریع در تدوین قانون برنامه و برقراری استقرار نظام جامع رفاه و تامین اجتماعی.

سید محمدباقر عبادی به وزیر امور خارجه: چرا دفتر وزارت خارجه در استان خراسان جنوبی فعال نیست و چرا اقدامی برای ایجاد ردیف مستقل برای این دفتر انجام ندادید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.