خبرگزاری رسمی یمن (سبأ) نوشت، ارتش و کمیته مردمی یمن طی عملیاتی در شرق &#۳۹;جحفان&#۳۹; در شهر مرزی جیزان موفق شدند تا کنترل منطقه &#۳۹; التبه الحمراء&#۳۹; و پایگاه نظامی موجود در آن را به دست بگیرند.

شهر جیزان از شهرهای ساحلی کرانه دریای سرخ واقع در جنوب عربستان و در مرز مشترک با یمن قرار دارد .

در جریان این عملیات شماری از مزدوران سعودی کشته یا زخمی شدند و نیروهای یمنی بخشی از تجهیزات و مهمات آنها را به غنیمت گرفتند.

پیش از این نیز توپخانه ارتش و کمیته های مردمی یمن محل تجمع نظامیان سعودی و مزدوران آنان را در &#۳۹; جیزان &#۳۹; هدف قرار داده بود.

همچنین یگان موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن طی ماه های اخیر فرودگاه جیزان را هدف دو فروند موشک قرار داد.

نیروی دریایی یمن هم یک فروند شناور نظامی سعودی ها را در سواحل جیزان مورد اصابت قرار داده و به آتش کشید.

ائتلاف عربی- آمریکایی به سرکردگی آل سعود از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده ای را علیه یمن آغاز کرد که تاکنون بیش از یکصد هزار یمنی از جمله ۸۵ هزار کودک بر اثر گرسنگی و قحطی اعمال شده از سوی این ائتلاف جان خود را از دست داده اند.

این ائتلاف چند ماه پس از تشکیل به خاطر خروج برخی کشورهای عضو از آن عملا متلاشی شد و اکنون عربستان ، امارات و بحرین در آن حضور دارند.

حملات نظامی ائتلاف سعودی در سه سال گذشته نه تنها موجب از بین رفتن انقلاب نوپای مردمی یمن نشده، بلکه این جنگ، موجب بومی سازی صنایع دفاعی و نظامی و ساخت موشک و پهپادی داخلی در ارتش و کمیته های مردمی و به کابوسی برای سردمداران و نیروهای نظامی سعودی و اماراتی تبدیل شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.