نشریه نیوزویک نوشت، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا دولتش را تعطیل کرد تا دمکرات ها را برای تامین بودجه دیوار مرزی و جلوگیری از ورود مهاجران به ایالات متحده تحت فشار قرار دهد.

تعطیلی دولت باعث شده که قضات مسئول رسیدگی به پرونده های مهاجرتی، دستمزد نگیرند و دادگاه ها نیز مجبور به تعویق جلسات خود شوند؛ از این رو مهاجرانی که وضعیت مهاجرتی شان نامشخص مانده است، از امکان ماندن در آمریکا به مدت بیشتری برخوردار هستند.

وزارت دادگستری آمریکا به تازگی بیانیه ای منتشر کرد مبنی بر اینکه در طول تعطیلی دولت، دادگاه های مسئول رسیدگی به پرونده های مهاجران تحت بازداشت، طبق برنامه ریزی قبلی برگزار می شود.

وزارت مزبور یادآور شد که پرونده های رسیدگی به وضعیت مهاجرانی که از بازداشتگاه ها آزاد شده اند و در آمریکا به آزادی زندگی می کنند، به بعد موکول می شود.

این در حالی است که کارشناسان مربوطه خیلی پیشتر از عقب افتادن روند رسیدگی به پرونده های مهاجرتی خبر داده اند که این بدان معناست که تعطیلی دولت زمان رسیدگی به پرونده مهاجرانی را که مجبورند تا موعد استماع پرونده شان سال ها منتظر بمانند، به تعویق می اندازد.

طبق آمار ارائه شده، در حال حاضر ۸۰۹ هزار و ۴۱ پرونده معطل مانده مهاجرتی در آمریکا موجود است.

با این حال،هنوز مشخص نیست که توافق پیشنهادی واشنگتن به مکزیکوسیتی که زمینه بازگشت پناهجویان به مکزیک را فراهم می کند، تحت تاثیر ماجرای تعطیلی دولت آمریکا قرار می گیرد یا نه.

قضات مهاجرتی می گویند، اطلاعی در مورد تاثیر این توافق بر وضعیت کاری شان ندارند.

رئیس جمهوری آمریکا برای احداث دیواری در مرز کشورش با مکزیک به منظور جلوگیری از ورود مهاجران به ایالات متحده، پنج میلیارد دلار پول می خواهد، اما دمکرات های کنگره تنها با اختصاص رقم یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری موافقتند.

ترامپ روز جمعه گذشته دمکرات های کنگره را به کارشکنی در اختصاص بودجه لازم برای احداث دیوار مرزی متهم و تهدید کرد که در صورت تامین نشدن مبلغ درخواستی اش، مرز جنوبی آمریکا با مکزیک را به طور کامل می بندد و قوانین مهاجرتی را تغییر می دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.