به گزارش شبکه خبری ای بی سی نیوز، مک کریستال در مورد ترامپ گفت: فکر نمی کنم که وی فرد راستگویی باشد، بلکه شخص بی اخلاقی است. 

وی از سال 2003 تا 2008 سکان هدایت ستاد فرماندهی مشترک عملیات ویژه آمریکا را در دست داشت و در سال 2009 فرماندهی نیروهای بین المللی در افغانستان را برعهده گرفت. 

وی که به تازگی کتابی با عنوان «رهبران: افسانه و واقعیت» را منتشر کرده، ترامپ را به دلیل ناکار آمدی مورد انتقاد قرار داد و به جانشین «جیمز متیس» وزیر دفاع پیشین آمریکا، گوشزد کرد که همتراز بودن ارزش های خود با ارزش های رئیس جمهوری را مورد توجه قرار دهد. 

مک کریستال گفت: از نامزدهای بالقوه این سمت می خواهم از خود بپرسند که آیا با رویکرد حکمرانی ترامپ به اندازه کافی راحت هستند؟

وی تاکید کرد، چنانچه در دولت ترامپ، پستی به وی پیشنهاد می شد آن را قبول نمی کرد. 

وی همچنین از سفر غیرمنتظره اخیر ترامپ به عراق برای دیدار با نظامیان آمریکایی، انتقاد کرد و گفت، عملکرد رئیس جمهوری در سیاسی کردن موضوع غیرسیاسی، اشتباه بوده است. 

مک کریستال با تصمیم ترامپ برای خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه نیز مخالفت کرد و هشدار داد که این مساله باعث بی ثباتی زیادی در خاورمیانه می شود. 

ترامپ همچنین قصد دارد تعداد نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان را به نصف یعنی حدود هفت هزار نفر کاهش دهد.

مک کریستال یادآور شد که این تصمیم ممکن است تاثیر طولانی بر اعتماد حاکم در ائتلاف بین آمریکا و دولت منتخب افغانستان داشته باشد. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.