قرداحی از مشهورترین مجریان جهان عرب روز یکشنبه در مصاحبه با شبکه خبری &#۳۹;المنار&#۳۹; گفت: اسد به همه دنیا ثابت کرد که مردی از جنس دیگر (بی بدیل) است.

وی دلیل انتخاب اسد به عنوان شخصیت سال ۲۰۱۸ را در جهان عرب، مقاومت و ایستادگی وی در برابر جنگ جهانی علیه سوریه دانست که از سال ۲۰۱۱ آغاز شده بود.

او افزود: اگر پایداری اسد نبود، سوریه، لبنان، اردن و همه کشورهای حاشیه خلیج (فارس) از هم می پاشید.

وی مهمترین شخصیت سال در لبنان را سید حسن نصر الله دبیر کل حزب الله و شخصیت سال ۲۰۱۸ در جهان را ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه توصیف کرد.

سوریه امروز و پس از هشت سال مقاومت در برابر جنگ غربی- عربی علیه این کشور، شاهد پیروزی های بزرگی است و کشورهایی که یک روز برای سرنگونی اسد و سوریه نقشه کشیدند، اکنون با اذعان به شکست خود رو به سوریه کرده و در تکاپو برای از سرگیری روابط خود با دمشق و بازسازی سفارتخانه هایشان در این کشورهستند.

امارات هفته گذشته با انجام مراسمی سفارت خود در دمشق را بازگشایی کرد. ساعاتی پس از این تصمیم امارات، بحرین نیز اعلام کرد سفارت خود در سوریه را بازگشایی می‌ کند.

نمایندگان پارلمان اردن نیز امروز خواستار از سرگیری روابط دیپلماتیک با سوریه و بازگشت سفیر این کشور به دمشق شدند. 

کویت نیز در صف بازگشایی سفارتش در سوریه است.

بسیاری از تحلیلگران بازگشت دیپلمات های عربی به سوریه را یک دستاوردی بزرگ برای این کشور ارزیابی می کنند که توانست سالها در برابر انواع توطئه های کشورهای عربی - غربی و رژیم صهیونیستی به رهبری عربستان، ترکیه و قطر ایستادگی کند. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.