«بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز یکشنبه در سفر به «ریو دو ژانیرو» مدعی شد برزیل سفارتش را به بیت‌المقدس منتقل خواهد کرد و تنها بایستی درباره تاریخ اجرایی شدن این انتقال، تصمیم بگیرند.

به نوشته خبرگزاری فرانسه، نتانیاهو درباره تصمیم برزیل برای انتقال سفارت ادعا کرد: «مسئله این نیست که آیا این کار انجام می‌شود یا خیر، مسئله بر سر زمان انجام آن است.»

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی همچنین مدعی شد «جیر بولسونارو»، رئیس‌جمهور منتخب برزیل به او درباره اینکه این انتقال انجام می‌شود، اطمینان خاطر داده است. 

رئیس‌جمهور منتخب برزیل چند ماه پیش گفته بود تصمیم دارد به تقلید از اقدام «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا سفارت کشورش را از تل‌آویو به بیت‌المقدس منتقل کند. او اندکی بعد از این اظهارات عقب‌نشینی کرد و گفت: «هنوز در این باره تصمیمی گرفته نشده است.»

تولیدکنندگان گوشت در برزیل که بخش مهمی از اقتصاد این کشور را تشکیل می‌دهند نگران هستند انتقال سفارت می‌تواند بر صادرات این محصول به سایر کشورها تأثیر داشته باشد. 

تصمیم ترامپ برای انتقال سفارت آمریکا  با مخالفت‌ها و محکومیت‌های گسترده جهانی مواجه شده؛ آذرماه سال جاری مجمع عمومی سازمان ملل متحد با ۱۲۸ رأی موافق و ۹ رأی مخالف قطعنامه‌ای را در محکومیت این اقدام به تصویب رساند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.