محمدرضا باهنر با حضور در خبرآنلاین و در جمع خبرنگاران گفت: فتنه ۸۸ سنگین و سخت بود که بخشی ناآگانه وارد میدان شدند و بعضی آگاهانه خواب هایی دیدند؛ به ویژه در زمانی که برخی حکومت های قدیمی و زورگوی منطقه تغییر کردند. در آن فضا که ایران اسلامی به عنوان یک مراد و مرشد در تحولات منطقه ای محسوب می شد برخی خواب هایی دیدند که تغییری در نظام ایران به وجود آوردند.

وی با بیان اینکه شاهد بودیم بحث تقلب مطرح شد افزود: ۱۳ آبان، روز قدس و ماه محرم و روز عاشورا را داشتیم که آسیب های زیادی وارد شد. نظام تحمل کرد تا به ۲۲ بهمن رسید که سران فتنه بیانیه ای صادر کردند که مردم ۲۵ بهمن راهپیمایی کنند. از خرداد تا بهمن شلتاق هایی کردند که تا ۲۲ بهمن را به ۲۵ بهمن تبدیل کنند تا انقلاب مخملی شود. اما نظام برخورد نرمی کرد و سران فتنه را در حصر خانگی قرار داد. حالا باید دید آقایان به خودشان بیایند که چه آسیب هایی را متوجه کشور و جامعه کردند. 

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری در ادامه اظهار داشت: ۹ دی یکپارچه مردم به صحنه آمدند، حماسه ۹ دی باید زنده بماند برای جلوگیری از چنین توطئه هایی.

باهنر با اشاره به رحلت آیت الله هاشمی شاهرودی گفت: ایشان و خانواده شان هزینه زیادی برای دفاع از اسلام دادند و زندگی پربرکتی داشتند. 

وی به حادثه دانشگاه آزاد هم اشاره کرد و گفت: حادثه واژگونی اتوبوس در دانشگاه آزاد نیز ناگوار بود. این نوع حوادث را جزء حوادث غیرمترقبه نباید تعریف کنیم. تدبیر می خواهد. قوه قضائیه پیگیری کرد تا مشخص شود در این حادثه چه کسی مقصر بوده و قصور داشته است. باید کسانی که کوتاهی کردند پاسخگو باشند و دانشگاه آزاد نیز باید تمهیدی بیاندیشد که تکرار نشود.

وی درباره جدایی قالیباف از جمنا گفت: در نظام مردم سالاری دینی مشکل ما نداشتن چند حزب فراگیر قدرتمند و چارچوب دار است بنابراین برای آینده مردم سالاری دینی نگران هستم. احزاب کوچک و محلی زیاد داریم اما حزبی که برنامه داشته باشد کم داریم. از جمله آسیب های این مسئله آن است که جریانات سیاسی در نزدیکی انتخابات برای همگرایی مجموعه های درونی خود صرف انرژی کنند.

باهنر افزود: هر از چند گاهی می بینیم جبهه متحد اسلامی، جمنا و جبهه وحدت عناوین مختلفی است که در زمان انتخابات بروز و ظهور پیدا می کنند. سال ۹۸ انتخابات مجلس است و احزاب و جریانات نیز خودشان را برای آن مقطع آماده می کنند. باید ائتلافی بزرگ از اصولگرایان به وجود بیاید. جلسات راهبردی اصولگرایان بر همین اساس تشکیل می شود و افراد حقیقی و حقوقی موثر در جلسات حضور پیدا می کنند اما هنوز به نام تشکیلاتی قوی نرسیدند. به نظر می رسد شورای وحدت از درون آن در بیاید. امیدواری زیادی داریم که این وحدت به وجود بیاید.

وی با بیان اینکه نمی توانیم بگوییم جمنا برچیده شد گفت: ممکن است اسم جمنا بماند و شاید ساختار کمی تغییر کند اما هدف ایجاد مرکزیت با همه طیف های اصولگرا است.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره نظرات راجع به فتنه ۹۸ گفت: تلاش سنگینی را آمریکا و رژیم صهیونیستی انجامی می دهند تا قدرت مردم را بیازمایند و اهداف خود را به اجرا درآورند. آنها برای جنگ اقتصادی تلاش توآمان می کنند و آتش تهیه را با جنگ روانی می ریزند. بنابراین رهبری گفتند بودجه عادی نیست و باید براساس مقتضیات زمان تنظیم شود بر همین اساس تقدیم بودجه ۲ هفته ای با تأخیر انجام شد.

وی افزود: منابع را باید واقعی دید و باید هزینه های ضروری را در سرلوحه کار قرار دهند. مقوله اشتغال، تولید و بزرگ کردن پایه های مالیات و شفافیت و دولت الکترونیک باید دنبال شود تا اگر فتنه ای وجود دارد بتوانیم از آن عبور کنیم. البته چون سال انتخابات است، کسانی که می خواهند وارد صحنه انتخابات شوند نباید نارضایتی مردم را دامن بزنند تا رأی بیاورند. فشار بیرونی و تحرکات انتخاباتی نباید با هم هماهنگ شود. در مجموع این دوران سخت تر از دوران گذشته نیست. تجربه های گذشته را داریم نیازهای ضروری مردم را نیز تأمین شده می بینیم.

باهنر درباره منابع بودجه ۹۸ گفت: منابع درآمدی مشخص است و بیشتر از این هم نمی توان مصرف و هزینه کرد. تدبیر و موقعیت شناسی و زمان شناسی حکم می کند این بودجه عادلانه توزیع شود. بعضی فکر می کنند که عادلانه یعنی اینکه همه را بین مردم توزیع کرد تا آن را غذا کنند. اما همه جوانب اعم از بهداشت، سلامت، دفاع و آموزش و ... را باید دید.

وی افزود: دولت بخشی از این حوزه ها را ندید که این موارد را رهبر انقلاب به دولت منتقل کرد و بودجه بر همین اساس اصلاح شد. بودجه ۹۸ دو سقفی است. یکسری درآمدها محرز است و یکسری درآمدها نیز اگر محقق شود کانال های هزینه ای اش تعریف شده است. هرچقدر بودجه توخالی و پوک باشد دولت نمی تواند آن بودجه را اجرایی کند. البته برخی از مواردی که در سقف دوم گذاشته شده جزء اولویت ها است نه ثانویه ها.

دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری درباره نزدیک بودن پایان مهلت اف ای تی اف و زمان تعیین تکلیف سی اف تی در مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: طرح ها و لوایح نباید مغایر سیاست های کلی نظام باشند. همزمان با بررسی های طرح ها و لوایح در مجلس، هیأت نظارت مجمع سعی می کند با مجلس رایزنی کند تا در مسیر تصویب مغایرت ها با سیاست های کلی برطرف شود.

وی افزود: اصلاح قانون مبارزه با پولشویی شاید هفته آینده در مجمع تمام شود. پالرمو و سی اف تی هم هر موقع به مجمع داده شود انجام می دهیم.

باهنر ادامه داد: اگر یکی دو مرحله را جلو برویم گروه دیپلماتیک ما می تواند رایزنی کند. اف ای تی اف کشورها را به سه گروه همکار، تعامل با ریسک بالا و مستحق عمل متقابل تقسیم می کند. الان ما در گروه دوم هستیم و آنها می گویند اگر این لوایح به موقع تصویب نشود در گروه سوم قرار می گیریم. اما با توجه به مسیری که طی می شود این اتفاق نمی افتد. اما باید طرف ما طوری باشد که منافع ملی رعایت شود. بنابراین نباید مهلت اف ای تی اف را این طور تعریف کرد که به پایان می رسد. ما به اف ای تی اف می پیوندیم با لحاظ تحفظاتی.

وی درباره غیرقانونی خوانده شدن جلسات خانه احزاب گفت: در خانه احزاب همه باید باشند، فکر می کنم مشکلی نیست، اوایل سال ۹۸ وضعیت احزاب پایدار شود و مجمع عمومی را داشته باشیم. انفصال نباید به وجود آید. طبق قانون هم همین است تا انتخاب هیأت مدیره جدید، هیأت فعلی کار خود را دنبال می کند. ما در خانه احزاب با هم رقابت نمی کنیم بلکه گفتگو می کنیم بر همین اساس مدیریت خانه احزاب چرخشی است.

باهنر درباره اظهارات حجاریان و انتقادهای اصلاح طلبان به نظارت استصوابی گفت: آقای حجاریان که هفت-هشت سال قبل دنبال نافرمانی مدنی بود. او زمانی می گفت بانافرمانی مدنی و تحریم کردن انتخابات هیچ شهروندی به حقوق خودش نخواهد رسید. آقای حجاریان بارها و بارها به مواضع اشتباه خود در زمان دولت اصلاحات اعتراف و اقرار کردند و تکرار این صحبت ها بعید است.

وی افزود: نظارت حتما باید موثر باشد تا اگر جایی تخلف شد، جلوگیری شود. رأی مردم امانت است به این امانت هیچ کس نباید خیانت کند.

باهنر درباره سالگرد ناآرامی های دی ماه و احتمال موج سواری اصولگراها از اعتراضهای مردمی در سال ۹۸ گفت: آنها که در ۴۰ سال گذشته دنبال هنجارشکنی بودند خاستگاه شان جای دیگر بود. دی ماه سال گذشته نیز دیدیم که مردم به عوامل آن ناآرامی ها نپیوستند. مردم به همه ماها اعم از اوصولگراها، دولت و جریانات سیاسی نقد دارند اما وقتی موضوع نظام باشد، نمی پیوندند. سال آینده باید مراقبت شود فشارهای خارجی و جنگ اقتصادی به تحرکات انتخاباتی برخی نامزدها به هم گره نخورد.

وی در پایان اظهار داشت: ضد انقلاب های ناب هم می گفتند ما نظام را قبول نداریم اما آلترناتیوی هم وجود ندارد لذا اگر می خواهیم ایران بماند باید تلاش کنیم این نظام بماند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.