در تارنمای خبری «نیوز پاکستان» به نقل از روزنامه فایننشال تایمز آمده است: دولت چین موافقت خود را با حداقل دو میلیون دلار کمک مالی به پاکستان به عنوان «قرض» اعلام کرده است.

در این خبر آمده است:این مبلغ به منظور تامین ذخایر ارزی پاکستان و کمک به بهبود اقتصاد این کشور به دولت اسلام آباد پرداخت می شود.

به گزارش ایرنا طی روزهای اخیر نیز، پاکستان و چین تلاش های خود را برای کاهش وابستگی به دلار تقویت کرده و تجارت دوجانبه خود را با پول ملی آغاز کردند.

«عمران خان» نخست وزیر پاکستان آبانماه سال ۹۷ در سفر پنج روزه خود به چین با «شی جین پینگ» رئیس جمهوری و «لی که چیانگ» نخست وزیر چین دیدار کرد و در خصوص موضوعات مورد علاقه و توسعه روابط فیمابین به گفت و گو پرداخت.

نخست وزیر پاکستان همچنین با &#۳۹;لی ژانگ شو&#۳۹; رئیس کمیته مرکزی کنگره ملی خلق چین و &#۳۹;وانگ چی شان&#۳۹; معاون رئیس جمهوری نیز دیدار و گفت و گو کرد.

عمران خان در این دیدارها، در خصوص نحوه گسترش روابط تجاری سیاسی و دفاعی دو جانبه همچنین تحولات منطقه ای و بین المللی با مقامات عالیرتبه چین به تبادل نظر پرداخت، وی سپس با سفر به شانگهای در اولین نمایشگاه بین المللی واردات در چین به سخنرانی پرداخت.

مقامات عالیرتبه دو کشور در این دیدارها با بیان اینکه تغییر و تحولات منطقه و بین المللی نمی تواند بر روابط دو کشور تاثیر منفی بگذارد، بر تقویت مناسبات دوجانبه در همه زمینه ها تاکید کردند.

دو طرف بر تقویت شراکت راهبردی در همه فصول و نزدیکی دو ملت برای رسیدن به اهداف مشترک بر اساس معاهده دو جانبه مبنی بر ارزش های دوستی، همکاری و حسن همجواری بین دو کشور که سال ۲۰۰۵ به امضاء رسیده بود تاکید کردند.

پاکستان و چین در بیانیه مشترک بر توسعه روابط سیاسی و ارتباطات راهبردی تاکید و توافق کردند که روابط دو کشور بر اساس دوستی، برادری و اعتماد متقابل بنیاد گذاشته شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.