محمدمهدی طهرانچی پس از نشست امروز - سه‌شنبه - کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در نشست امروز اقداماتی که دانشگاه آزاد پس از وقوع این حادثه انجام داد، تشریح شد که رسیدگی به خانواده‌های داغدار و همچنین صدمه دیدگان حادثه برای ما اولویت داشت؛ چراکه ۲۵ دانشجو در بیمارستان‌ها بودند که با تلاش‌های صورت گرفته بسیاری از مصدومانی که اوضاعی وخیم داشتند، پس از این حادثه از بخش مراقبت‌های ویژه به بخش منتقل شدند.

وی افزود: همچنین فضایی متأثر پس از این حادثه در دانشگاه ایجاد شد که دانشجویانی که در این حادثه دوستان خود را از دست داده بودند، لطمه روحی دیدند؛ از این منظر دانشگاه سعی کرد ضمن همدردی با این دانشجویان، احساس امنیت هم در دانشگاه ایجاد کند.

**اقدامات دانشگاه آزاد برای تکرار نشدن حوادثی مشابه 

طهرانچی یادآور شد: ناوگان دانشگاه نیز به سرعت تعویض شد و با استقرار شرکتی تخصصی در زمینه ایمنی جاده در دانشگاه، تلاش شد در این زمینه نیز اقدامات لازم صورت گیرد.

در مسئله امنیت دانشجو با هیچ مدیری، ملاحظه نخواهیم داشت

رییس دانشگاه آزاد یادآور شد: همچنین دستورالعمل‌هایی برای تمام واحدهای دانشگا‌هی در سراسر کشور صادر شد تا مسئله‌ای که به امنیت دانشجو برمی‌گردد، کاملا در دانشگاه حاکم شود. در مسئله امنیت دانشجو با هیچکس و هیچ مدیری، ملاحظه نخواهیم داشت و این یک مطالبه جدی است که همه ما به آن پایبند خواهیم بود.

هیچ تذکری درباره نقص فنی وسیله نقلیه دریافت نکردیم

وی در پاسخ به این سئوال که بر اساس اظهارت دادستان کل کشور، دانشجویان در خصوص خطرناک بودن وسیله نقلیه تذکر داده بودند، در این زمینه چه اقداماتی صورت گرفته است؛ گفت: مجموعه تذکراتی که دانشجویان داشتند، در خصوص رفتار راننده‌‎ها بود و به همین لحاظ که دانشجویان از رفتار رانندگان راضی نبودند، پیش از موعد اقدام به فسخ قرارداد با شرکت پیمانکار شد و این موارد همگی ثبت و ضبط شده است ولی هیچگونه تذکری نسبت به امور فنی وسیله‌های نقلیه دریافت نشده است.

طهرانچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چه برخوردی با مقصران حادثه صورت گرفته است، خاطرنشان کرد: در حال حاضر پیمانکار ترابری و تأسیسات در بازداشت به سر می‎برند. قوه قضاییه در این راستا به هیچ وجه کوتاه نخواهد آمد و در این راستا به جد وارد شده است.

حکم برکناری و اخراج برخی افراد صادر شد 

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: دانشگاه آزاد نیز بررسی‎هایی در خصوص قصورکنندگان پرونده انجام داد که حکم برکناری و اخراج برخی افراد صادر شد و حتی برخی کسانی که در گذشته نیز مسئولیت داشتند هم مورد بازخواست قرار گرفتند و برخورد لازم با این افراد صورت گرفته و ادامه هم خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، ظهر روز سه شنبه (چهارم دی) اتوبوسی که تعدادی از دانشجویان را در داخل محوطه دانشگاه آزاد واحد علوم و تحقیقات جابجا می کرد به دلایل نامعلومی واژگون شد و این حادثه دلخراش منجر به مرگ ۱۰ دانشجو و مصدومیت ۲۶ نفر شد.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.