محمدرضا تابش با بیان اینکه همیشه و در همه حال رویکرد ملی در بودجه بسیار حائز اهمیت است، گفت: این رویکرد خصوصا در حال حاضر که در شرایط بسیار خطیری قرار گرفته‌ایم، اهمیت بیشتری دارد، البته حتی در این شرایط هم منابع حاصل از صادرات نفت و درآمدهای حاصل از مالیات و سایر درآمدها، به صورت سر به سر، کفاف هزینه های ضروری کشور را می دهد.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در ادامه افزود: پیشنهاد من به کمیسیون بودجه و کمیسیون تلفیق این بود که عین لایحه دولت را بدون هیچ تغییری بپذیریم چرا که اصلا زمینه چانه زدن و بالا و پایین کردن نیست و به دلیل شرایطی که در کشور وجود دارد، مجلس نمی‌تواند اعداد و ارقام بودجه را تغییر چندانی بدهد.  

تابش با تاکید بر ضرورت نگاه ملی به بودجه سال آینده گفت: با توجه به مسائل و مشکلاتی که در کشور وجود دارد، نمایندگان مجلس باید از نگاه منطقه‌ای و استانی به بودجه پرهیز کنند.

نماینده مردم اردکان در مجلس با بیان اینکه لایحه بودجه سال آینده با توجه به واقعیات موجود و موضوع تحریم‌ها تهیه شده است، گفت: لایحه بودجه ۹۸ به این شکل تهیه و تدوین شده که به مدت دو سال توان مقابله با تحریم‌ها را داشته باشیم، علاوه بر این، حفظ توان معیشتی مردم، حفظ اشتغال موجود و تلاش برای اشتغال‌زایی جدید از دیگر جهت‌گیری‌های لایحه بودجه ۹۸ است.

تابش با اشاره به اینکه سقف بودجه سال آینده دو سطحی دیده شده است، افزود: به این ترتیب چنانچه درآمدهای ارزی و سایر منابع درآمدی دولت افزایش پیدا کند، ۴۰ هزار میلیارد تومان به سقف بودجه افزوده می‌شود.

نایب رییس فراکسیون امید مجلس تصریح کرد: از این ۴۰ هزار میلیارد تومان، ۲۰ هزار میلیارد تومان آن به تقویت بنیه‌ دفاعی اختصاص می‌یابد و ۲۰ هزار میلیارد تومان دیگر بر اساس جدولی که با عنوان جدول شماره ۲۱ در بودجه درج شده توزیع می ‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.