عبدالعلی علی عسکری در بازدید از پشت صحنه سریال "نفوذ" که قرار است در چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و همزمان با دهه فجر امسال از شبکه یک سیما پخش شود، با اشاره به دوره تاریخی که این سریال به آن می‌پردازد، گفت: کشور ما تاریخ پرفراز و نشیبی دارد و مقطعی که در این سریال روایت می‌شود مقطع حساسی از این تاریخ است.

رئیس سازمان صداوسیما با اشاره به چالش‌های تولید سریال‌های تاریخی و به ویژه تاریخ معاصر، اظهار کرد: سریال "نفوذ" بیانگر بخشی از تاریخی است که بسیاری از مردم هنوز آن را در ذهن دارند و هر کسی برداشت متفاوتی از آن دارد. این ویژگی کار را بسیار حساس می‌کند و پذیرش ساخت آن شجاعت می‌خواهد.

علی عسکری همچنین اهمیت پرداختن موضوعات تاریخی را در هویت‌بخشی به مردم دانست و گفت: چنین آثاری تاریخ را با زبان هنر برای نسل امروز و آینده روایت می‌کنند و از این رو بسیار ارزشمندند. به عنوان مثال مقطع تاریخی تسخیر لانه جاسوسی و حوادث پیش و پس از آن حاوی حقایقی از ماهیت امریکا است که شاید از بزرگترین حقایق تاریخی باشند.

علی عسکری با اشاره به روزهای آغازین انقلاب اسلامی و فعالیت سفارت آمریکا در کشور، ادامه داد: با وجود آنکه امام خمینی(ره) به ماهیت فاسد دولت آمریکا و ریشه فساد آنها واقف بود مطابق قواعد بین‌الملل با حضور سفارت این کشور مخالفتی نکرد تا زمانی که ماهیت کینه توزانه آمریکا با انقلاب اسلامی آشکار شد.

او آغاز دشمنی علنی آمریکا با ایران را از همان روزها و پس از تسخیر لانه جاسوسی دانست و گفت: آمریکا از حادثه تسخیر لانه جاسوسی سیلی محکمی خورد که از همان زمان تا امروز می‌کوشد به انقلاب ضربه بزند.

امروز قدرت آمریکا را در منطقه و جهان رو به افول دانست. تنها مزیت نسبی آمریکا در دنیا را اینترنت برشمرد که این دولت امروز برای مقاصد شومش از آن بهره می‌برد.

علی عسکری با بیان اینکه ما امروز در معرض تهدید انحصار اینترنتی آمریکا هستیم، تأکید کرد: همانطور که جوانان ما در تسخیر لانه جاسوسی در آن سالها توانستند این کشور را مغلوب کنند امروز باید با از بین بردن این مزیت نسبی و به دست گرفتن ابتکار عمل دشمن را از پای درآورند.

رئیس سازمان صداوسیما در حاشیه این بازدید نیز در پاسخ به سوال خبرنگاران درباره وظایف جوانان امروز در مقابله با دشمن گفت: جوانان امروز باید در وهله اول دشمن و دسیسه‌های آن را بخوبی بشناسند و با درکی عمیق از جنگ نرمی‌که برای ما تدارک دیده شده، هوشیارانه عمل کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.