محمد کشتی آرای در خصوص وضعیت بازار طلا و سکه در روز جاری اظهار داشت: قیمت جهانی طلا امروز ۵ دلار نسبت به دیروز افزایش یافت و به ۱۲۸۸ دلار رسید.

وی افزود: اما در مقابل قیمت جهانی طلا، قیمت ارز در بازار داخلی ریزشی بود ولی موازی نبودن جهت این دو شاخص مهم در تعیین قیمت سکه موجب شد تا جلوی کاهش قیمت ها در بازار طلا و سکه گرفته شود.

کشتی آرای حباب سکه را ۳۸۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت‌: اگر همراستا با کاهش قیمت ارز قیمت جهانی طلا نیز نزولی بود، حتماً امروز قیمت ها در بازار طلا و سکه ریزشی می شد.

به گزارش تسنیم، امروز در بازار آزاد قیمت انواع سکه و طلا نسبت به روز گذشته کاهش یافته است؛ برهمین اساس در بازار تهران سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در قیمت ۳ میلیون و ۶۴۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم با قیمت ۳ میلیون و ۴۸۰ هزار تومان معامله می‌شود.

در بازار آزاد هر قطعه نیم سکه بهار آزادی یک میلیون و ۸۸۰ هزار تومان، ربع سکه یک‌میلیون و ۱۷۰ هزار تومان و هر قطعه سکه گرمی ۶۵۰ هزار تومان فروخته می‌شود.

هر گرم طلای ۱۸عیار هم ۳۳۲ هزار تومان ارزش‌گذاری شده است، ضمن آنکه هر اونس طلا در بازارهای جهانی با قیمت ۱۲۸۸ دلار معامله می‌شود. که ۵ دلار نسبت به دیروز افزایش یافته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.