شین هوا نوشت، تحلیل گران بانک امریکایی مریل لنچ در گزارشی پیش بینی کردند با توجه به کمرنگ شدن آثار لایحه کاهش مالیاتی سال ۲۰۱۸، نرخ رشد تولید ناخالص داخلی آمریکا در شرایط واقعی به ۲.۷ درصد در سال ۲۰۱۹ کاهش یابد.

گفتنی است بسیاری از نهادها و موسسات بین المللی پیش بینی کرده اند رشداقتصادی آمریکا در سال جاری در مقایسه با سال قبل کاهش یابد. بانک "گلدمن ساکس" در گزارشی بدبینانه اعلام کرده بود رشد اقتصادی آمریکا در سال جاری احتمالا به زیر دو درصد خواهد رسید.

کاهش نرخ رشد اقتصادی امریکا باعث شده است تا چین خود را به این کشور نزدیک کند. در شرایطی که نرخ رشد اقتصادی چین در سال ۲۰۱۸ میلادی حدود ۶.۵ درصد بود، اقتصاددانان معتقدند چین تا حدود سال ۲۰۳۰ جای آمریکا را به عنوان بزرگ ترین اقتصاد جهان خواهد گرفت.

مرکز تحقیقات اقتصاد و کسب و کار پیشتر در گزارشی اعلام کرد چین برای پشت سر گذاشتن آمریکا به عنوان بزرگ‌ترین اقتصاد جهان نیاز به ۱۳ سال زمان دارد؛ هر چند که به دلیل جنگ تجاری بین چین و آمریکا نرخ رشد دومین اقتصاد بزرگ فعلی جهان کند شده است اما به گفته این مرکز، جنگ تجاری، آمریکا را تنها دو سال بیشتر در صدر اقتصادهای جهان نگه خواهد داشت و این کشور در نهایت جایگاه خود را به چین واگذار خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.