«کوین مک‌کارتی»، رهبر اکثریت جمهوری‌خواه مجلس نمایندگان آمریکا گفته «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا از رهبران کنگره دعوت کرده برای گفت‌وگو درباره تعطیلی بخش‌هایی از دولت روز جمعه به کاخ سفید بروند. 

پس از خودداری سناتورهای دموکرات از پذیرش درخواست ترامپ برای تخصیص بودجه حدود ۶ میلیارد دلاری به پروژه ساخت دیوار در مرز آمریکا و مکزیک، دولت آمریکا از بامداد شنبه (به وقت واشنگتن) به دلیل نداشتن بودجه مصوب، وارد وضعیت موسوم به «تعطیل» شده است. در این وضعیت، فعالیت‌های غیرحیاتی دولت از جمله در ۹ وزارتخانه متوقف شده و چند صد هزار کارگر تا زمان تخصیص لایحه جدید بودجه دولت، حقوق دریافت نمی‌کنند.

مک‌کارتی که بعد از دیدار با ترامپ صحبت می‌کرد گفت فکر می‌کند رئیس‌جمهور آمریکا به دنبال یافتن راه حلی جهت پایان دادن به وضعیت تعطیلی دولت است. 

این قانونگذار ارشد آمریکایی گفت: «رئیس‌جمهور از از ما خواست روز جمعه که جلسه نخست کنگره آغاز می‌شود به کاخ سفید برگردیم. می‌دانیم که در نزدیک مرز چالش داریم. می‌خواهیم مسئله را حل کنیم. می‌خواهیم مطمئن شویم که دولت از تعطیلی در می‌آید و فکر می‌کنم که رئیس‌جمهور هم به دنبال این است که این مسئله حل شود.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.