حجت الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی در مجمع عمومی نمایندگان طلاب و فضلا که در سالن جلسات جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برگزار شد، ضمن ابلاغ سلام مقام معظم رهبری، اظهار داشت: نعمت بزرگ زندگی در قم و در جوار حضرت معصومه(سلام الله علیها) نعمت بسیار بزرگی است که باید قدردان آن بود.

وی ابراز داشت: بنده قریب به ۳۰ سال است که خدمت مقام معظم رهبری بوده و سن بازنشستگی ما رسیده است و آرزو دارم مجدد به حوزه علمیه قم برگشته و در این شهر مقدس حضور داشته باشم. جوانان باید قدر این شهر و حوزه علمیه قم را دانسته و از این فرصت کمال استفاده را ببرند.

وی تصریح کرد: ضرورت تشکیل مجمع نمایندگان طلاب و ابتکار آن که متعلق به امام راحل است، بسیار روشن است؛ امروز حوزه علمیه قم دارای ۸۰ هزار طلبه است که باید طلاب و فضلای آن نمایندگانی داشته تا مشکلات و پیشنهادات به گوش مسئولین برسد.

رییس دفتر مقام معظم رهبری بیان داشت: بیشترین دغدغه حضرت آقا رسیدگی به وضع طلاب است؛ ایشان از آن‌چه دارند، دریغ نداشته و از آن‌چه دست‌شان می رسد، کوتاهی نمی‌کنند.

وی با بیان این‌که «نفوذ خطر بزرگی است که حوزه علمیه قم را تهدید می کند» ادالمه داد: این حوزه مقتدای سایر حوزه های علمیه کشور همچون مشهد، اصفهان، تبریز و ... بوده و چشم همه به حوزه علمیه قم می‌باشد. چرا باید در این حوزه تفکرات انحرافی پیدا شود؟ چرا باید حرف این افراد شنیده شده و یا احیانا هوادار پیدا کنند؟ بیان این سخنان و ساخت فرقه های گوناگون از سوی «ام آی ۶» به عنوان سرویس جاسوسی انگلیس است؛ آنان استاد ساختن فرقه ها بوده و این کار آنان مربوط به امروز هم نیست و از گذشته وچود داشته است.

وی خاطرنشان کرد: اولین قدم برای مبارزه با آنان این است که خود را مهیا کرده، اطلاعات لازم را به دست آورده و مجهز شویم تا بتوانیم با آنان مبارزه کنیم.

محمدی گلپایگانی در بخش دیگر از سخنان خود تصریح کرد: امروز برخوردار از رهبر بزرگی هستیم که چشم بیدار این ملت و اسلام هستند؛ این سخن اغراق نیست.

وی با اشاره به خصوصیات رهبر معظم انقلاب، بیان داشت: تقید کامل ایشان به احکام اسلامی، یکی از خصوصیات ایشان است؛ معظم له همانند یک مقلد پایبند، اجراکننده دقیق احکام اسلامی هستند؛ به عنوان مثال، غیبت یکی از گناهان کبیره است و متأسفانه قبح این قضیه نیز کمی در جامعه از بین رفته است؛ اما بنده تا به امروز ندیدم که ایشان از یک نفر غیبت کرده باشد؛ حتی اگر کسی بخواهد چیزی بگوید، اگر بتوانند، نهی کرده و اگر نتوانند، گوش نکرده و استماع نمی کنند.

رییس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: احترام به علمای گذشته و علمای فعلی از دیگر خصوصیات ایشان است؛ معظم له نسبت به گذشتگان با احترام برخورد کرده و بنده شخصی را همانند ایشان سراغ ندارم که احاطه بر بزرگان علمی رجالی داشته باشند. رسیدگی به معمرین، یکی از دستورات مقام معظم رهبری به نمایندگان خود است که سالیانه مبالغ بسیاری را در این راه مصرف می کنند؛ ما چنین رهبری داریم که حواسشان به همه چیز است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.