«جرمی هانت» که در سفری سه‌روزه به مالزی با اسکای نیوز صحبت می‌کرد، افزود: همان‌طور که می‌دانید موضع دیرینه بریتانیا این است که با وجود رژیم اسد، صلح پایداری در سوریه به وجود نخواهد آمد، اما با کمال تأسف به نظر می‌رسد که او قرار است برای مدتی در قدرت حضورداشته باشد که این به دلیل حمایت‌هایی است که از سوی روسیه دریافت می‌کند.

وی ادامه داد: روسیه ممکن است تصور کند که یک حوزه قدرت به دست آورده است. آن چیزی که ما به آن‌ها می‌گوییم این است که بله، اما این‌ یک مسئولیت هم برای شما آورده است.

وزیر خارجه انگلیس خطاب به مسکو افزود: اگر می‌خواهید در سوریه درگیر باشید بایستی اطمینان حاصل کنید که در این کشور صلح برقرار است و رئیس‌جمهور اسد از سلاح شیمیایی علیه مردم خود استفاده نکند.

اسکای نیوز در این رابطه گزارش داد: این برای اولین بار است که یک وزیر انگلیسی درباره واقعیت‌های میدانی در سوریه به‌صراحت سخن می‌گوید. هم‌زمان نیروهای بشار اسد با بازپس‌گیری مناطقی که از زمان شورش‌های موردحمایت انگلیس در سال ۲۰۱۱ ازدست‌رفته بود، جایگاه خود را مستحکم کرده‌ اند.

انگلیس پیش‌تر خواستار کناره‌گیری اسد از قدرت شده و او را به حملات شیمیایی علیه مردم این کشور متهم کرده بود. در همین پیوند این کشور به همراه آمریکا و فرانسه آوریل گذشته چندین حمله موشکی در خاک سوریه صورت داد که با مخالفت‌های داخلی در انگلیس و فرانسه مواجه شد.

دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری آمریکا دو هفته پیش به‌طور غیرمنتظره اعلام کرد که واشنگتن حدود دو هزار نیروی خود را از سوریه خارج می‌کند. وی در توجیه این تصمیم خود گفت که آمریکا برای شکست داعش در سوریه حضور یافته بود و اکنون تروریست‌ها شکست خوردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.