به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، همچنین بر اساس این طرح همکاری‌های امنیتی آمریکا با رژیم صهیونیستی و اردن تقویت می شود.

بر این اساس، روز پنجشنبه و در نخستین روز آغاز به کار یکصد و شانزدهمین کنگره آمریکا، سناتورهای جمهوری‌خواه طرحی را ارائه کردند تا بر اساس آن تحریم‌های جدیدی علیه سوریه اعمال و همکاری امنیتی با اسرائیل و اردن تقویت شود.

«مارکو روبیو» سناتور ایالت فلوریدا، «جیم ریچ» سناتور ایالت آیداهو، «کوری گاردنر» سناتور ایالت کلورادو و «میچ مک‌کونل» سناتور ایالت کنتاکی بر ارتقای قانون تقویت امنیت آمریکا در خاورمیانه تاکید کردند.

بر اساس این قانون، کمک‌های امنیتی و دفاعی آمریکا در غرب آسیا افزایش یافته و روابط استراتژیک آمریکا و رژیم صهیونیستی بر اساس کمک ۳.۸ میلیارد دلاری طی ۱۰ سال نیز تقویت می‌یابد و تحریم‌های جدیدی علیه دولت بشار اسد، رئیس جمهور سوریه و متحدانش اعمال خواهد شد.

اگر این قانون تصویب شود، به قانون همکاری دفاعی میان آمریکا و اردن که در سال ۲۰۱۵ به امضا رسید این امکان را می‌دهد تا به پادشاهی اردن کمک کند با بحران آوارگان سوری، مبارزه با داعش و دیگر گروه‌های تروریستی پاسخ داده و از مرزها میان عراق و سوریه محافظت کند.

در نهایت این قانون این امکان را ایجاد می‌کند که دولت آمریکا و ایالت‌های این کشور با جنبش‌های ضد اسرائیلی نیز مقابله کنند. مارکو روبیو درباره این اقدام سناتورهای جمهوری‌خواه گفت: «اطمینان از این موضوع که متحدانمان در خاورمیانه نظیر اسرائیل و اردن با وجود تهدیدات بی ثبات کننده‌ فزاینده‌ای که توسط ایران و رژیم اسد ایجاد می شود در امنیت قرار بگیرند جزو منافع امنیت ملی آمریکا به شمار می‌آید.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.