مهدی معصوم‌بیگی اظهار کرد: به دنبال نابسامانی بازار ارز و به تبع آن بروز نوسانات و افزایش قیمت ارز در ماه‌های اخیر، فعالیت اخلال‌گران و دلالان ارزی به ویژه در یکی از مناطق شهر اصفهان نیز افزایش پیدا کرد به طوری که افراد مذکور با تجمع در این محدوده اقدام به خرید و فروش غیر قانونی ارز می‌کردند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان تصریح کرد: با توجه به اینکه برابر مصوبه شورای امنیت کشور و بر اساس تصمیم شورای عالی هماهنگی اقتصادی، خرید و فروش هرگونه ارز در خارج از بانک‌های عامل و صرافی‌های مجاز ممنوع است در همین راستا عملیات مبارزه با اخلال‌گران بازار ارز در قرارگاه عملیاتی اقدام و عمل فرماندهی انتظامی استان اصفهان طراحی و به مرحله اجرا گذاشته شد.

وی افزود: سرانجام عملیات یک روزه مبارزه با اخلال‌گران ارزی پس از چند مرحله کار اطلاعاتی، مستندسازی و شناسایی دلالان توسط کارآگاهان اداره مبارزه با جرایم اقتصادی پلیس آگاهی با همکاری ماموران پلیس امنیت عمومی استان و فرماندهی انتظامی شهرستان اصفهان اجرا شد.

معصوم‌بیگی خاطر نشان کرد: در نتیجه این عملیات ۹ نفر از عناصر کلیدی و سرشبکه دلالان ارزی و عاملان اصلی گران‌فروشی ارز شناسایی و با تشکیل پرونده روانه زندان شدند.

فرمانده انتظامی استان اصفهان مطرح کرد: در اجرای این عملیات از متهمان دستگیر شده مبالغی ارز شامل ۲۸ هزار و ۱۵۰ دلار، ۱۵۰ سنت، ۱۵۰ پوند، هزار دینار عراق، ۵۰۰ لیر ترکیه و مبلغ ۵۰۰ میلیون و ۲۹۶ هزار و ۳۴۰ ریال وجه نقد توقیف شد.

وی در پایان با بیان اینکه برخورد با مجرمان و اخلال‌گران نظام اقتصادی و بازار جز برنامه‌های ویژه نیروی انتظامی است، اظهار داشت: از شهروندان می‌خواهیم در صورت مشاهده گونه اقدام مشکوکی موضوع را از طریق شماره تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند تا اقدامات قانونی با متخلفان صورت گیرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.