نانسی پلوسی، رئیس جدید مجلس نمایندگان آمریکا در مصاحبه با ام‌اس‌ان‌بی‌سی تاکید کرد: معتقدم که ما خواستار اتحاد و کنار هم قرار دادن مردم هستیم. استیضاح رویکرد بسیار تفرقه‌آمیزی است و ما نباید بدون حقایق چنین رویکردی داشته باشیم.

اظهارات پلوسی پس از انتشار سخنانی منتسب به یک عضو جدید کنگره مطرح شد که از واژگانی "نامناسب" استفاده کرده و گفته بود دموکرات‌ها قصد استیضاح ترامپ را دارند. پلوسی تاکید کرد: به طور کلی این لحنی نیست که من بخواهم از آن استفاده کنم اما با این حال معتقدم که نباید آن را بزرگ جلوه دهیم. لحن آن نماینده (رشیده طلیب) بدتر از لحن رئیس‌جمهوری آمریکا نبوده است.

او همچنین از افزایش فشار بر ترامپ و جمهوری‌خواهان برای حمایت از بازگشایی اکثر بخش‌های دولت خبر داد و گفت، رئیس‌جمهوری آمریکا فیش‌های حقوقی کارکنان دولت را بر سر دیوار مرزی‌اش گروگان گرفته است. پلوسی تاکید کرد: مساله دیوار و تعطیلی دولت واقعا هیچ ارتباطی به یکدیگر ندارند. واقعا مرتبط کردن این دو غیر مسوولانه است.

رئیس مجلس نمایندگان آمریکا همچنین در بخش دیگری از سخنانش گفت، روابط ولادیمیر پوتین (رئیس‌جمهوری روسیه)-ترامپ خطرناک است. پلوسی گفت: معتقدم روابط رئیس‌جمهوری آمریکا با مجرمان و آدم‌کش‌هایی در سراسر جهان ترسناک است... واقعا ولادیمیر پوتین؟ به نظرم خطرناک است.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.