هیل گزارش داد، دونال ترامپ در تویئتی نوشت: آنها تنها می‌خواهند من را استیضاح کنند چون می‌دانند نمی‌توانند در ۲۰۲۰ پیروز شوند؛ به خاطر موفقیت بیش از حد من!

ترامپ در ادامه توئیتش خاطر نشان کرد: چطور شما رئیس جمهوری را که شاید در بزرگترین انتخابات تمام دوران‌ها پیروز شده، هیچ کار اشتباهی انجام نداده (عدم هرگونه تبانی با روسیه، این دموکرات‌ها بودند که تبانی کردند)، موفق‌ترین عملکرد را در دوساله نخست ریاست جمهوری نسبت به هر رئیس جمهوری داشته و محبوب‌ترین جمهوری خواه در تاریخ این حزب با ۹۳ درصد است، استیضاح می‌کنید؟

این در حالی است که براساس اعلام موسسه نظرسنجی گالوپ میزان محبوبیت ترامپ درمیان جمهوری خواهان ۹۸ درصد و در میان کلیت رای دهنندگان ۳۹ درصد است و معلوم نیست که او رقم ۹۳ درصد را از کجا آورده است.

دونالد ترامپ با یک پرونده تحقیقات در واشنگتن دی سی روبه رو است که طی آن رابرت مولر بازرس ویژه این پرونده مسئله امکان تبانی کمپین ریاست جمهوری ترامپ با روسیه را پیگیری می‌کند و یک مورد دیگر نیز مربوط به اتهام مانع تراشی ترامپ برای اجرای عدالت است.

قبل از روز جمعه هم ترامپ چندبار در تویئت‌هایی به مسئله استیضاح اشاره کرده بود که دو مورد از آنها مربوط به سال ۲۰۱۴ و در حمله به باراک اوباما مطرح شده‌اند.

این توئیت اخیر دونالد ترامپ یک روز بعد از آن منتشر می‌شود که دموکرات‌ها کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را به دست گرفتند. با وجود آن که اکثرا دموکرات‌های کنگره از جمله رئیس مجلس نمایندگان یعنی نانسی پلوسی می‌گویند، منتظر مشخص شدن وضعیت پرونده‌ها قبل از دست زدن به هرگونه اقدامی علیه ترامپ هستند عده‌ای از آنها طاقتشان کمتر بوده است.

در همین راستا براد شرمن نماینده دموکرات کالیفرنیا که طرح استیضاح علیه ترامپ را سال گذشته میلادی معرفی کرد به لس آنجلس تایمز گفت، قصد دارد مجددا این طرح را ارائه کند و ترامپ را به دلیل اخراج جیمز کومی مدیر سابق اف بی ای به ممانعت از اجرای عدالت متهم کند.

از سوی دیگر رشیده طلیب نماینده فلسطینی الاصل کنگره جدید آمریکا از حزب دموکرات او را با لفظ توهین آمیز مورد خطاب قرار داده و به او گفت: ما می‌خواهیم وارد عمل شویم و این حرمزاده را استیضاح کنیم.

سخنگوی طلیب در بیانیه روز جمعه گفت: طلیب برای این نماینده کنگره شد که واشنگتن را تکان اساسی دهد نه این که وضع موجود را ادامه دهد. دونالد ترامپ کاملا برای خدمت به عنوان رئیس جمهور بی کفایت است. این نماینده کنگره مطلقا معتقد است که ترامپ باید استیضاح شود و او با وعده تسریع کردن این امر، کاندیدا و پیروز شد.

خود طلیب نیز ظاهرا در توئیتی که اثری از عذرخواهی در آن دیده نمی‌شود گفت: من همواره حقیقت را در مقابل قدرت بیان می‌کنم.

در عین حال نانسی پلوسی نیز که از بعدازظهر پنج شنبه دوره ریاستش بر مجلس نمایندگان شروع شد به ان بی سی نیوز گفت: فعلا آماده در نظر گرفتن بندهای استیضاح نیست.

او در عین حال این گزینه را رد نکرد که ترامپ در عین حضور در ریاست جمهوری در وزارت دادگستری مورد پیگرد قرار بگیرد.

این در حالی است که سارا هاکبی سندرز دبیر مطبوعاتی کاخ سفید اظهار کرد: تنها دلیلی که دموکرات‌ها می‌خواهند به تعقیب ترامپ بپردازند این است که می‌دانند نمی‌توانند او را شکست بدهند.

سندرز به فاکس نیوز گفت: شما قرار نیست وقتی این رئیس جمهور دو سال موفقی را که هیچ رئیس جمهوری در تاریخ مدرن نداشته، به جا گذاشته، استیضاح کنید.

سندرز خاطر نشان کرد: تنها دلیلی که دموکراتها در تعقیب این رئیس جمهور هستند این است که آنها می‌دانند نمی‌توانند او را شکست بدهند. آنها نمی‌توانند هم در مناظره سیاسی و هم در انتخابات ۲۰۲۰ او را شکست بدهند.

 

سندرز تاکید کرد: آنها می خواهند مرزهای ما بسته و محفاظت شده باشد و این مردم می‌خواهند که این افراد نماینده بیایند به رئیس جمهور کمک کنند نه این که با او وارد درگیری بشوند این چیزی نیست که آمریکایی‌ها به دنبالش باشند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.