ساندی تلگراف در گزارشی نوشت، گمان می‌رود مشاوران ترزا می، نخست‌وزیر بریتانیا طرحی را برنامه‌ریزی کرده باشند تا مشروط بر اینکه اتحادیه اروپا امتیازات بیشتری بدهد، اعضای پارلمان این توافق را تایید کنند.  

براساس گزارش مذکور، هدف از این اقدام کاهش تعداد مخالفان این طرح در پارلمان بریتانیاست و همزمان فرصتی ایجاد می‌شود تا مذاکرات با رهبران اتحادیه اروپا ادامه یابد.

ترزا می قصد داشت ماه دسامبر این طرح بریگزیت را که با سایر رهبران اتحادیه اروپا تدوین کرده بود به رای بگذارد اما در مواجهه با مخالفت شدید حزب محافظه‌کار خودش و سایر گروه‌های پارلمانی از انجام رای‌گیری منصرف شد. انجام رای‌گیری به هفته‌ای که از ۱۴ ژانویه آغاز می‌شود، موکول شده است و طبق برنامه قبلی، رایزنی‌های پارلمانی باید پیش از آن آغاز ‌شود.

بریتانیا در ۲۹ مارس اتحادیه اروپا را ترک می‌کند و ناکامی ترزا می برای جلب نظر موافق پارلمان زنگ هشداری برای سرمایه‌گذاران و صاحبان کسب و کار است که نگران فشارهای اقتصادی بریگزیت بدون توافق هستند.

ترزا می با هشدار دوباره نسبت به تبعات احتمالی عدم حمایت پارلمان از طرحش به میل آن ساندی گفت مشاغل در خطر هستند و اگر قانونگذاران از اجرای نتایج رفراندوم ۲۰۱۶ که حامی خروج از اتحادیه اروپا بود تبعیت نکنند، دموکراسی به خطر می‌افتد.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.