سیدهادی بهادری در رابطه با جزئیات این نامه بیان کرد: نمایندگان طی این نامه از رهبر معظم انقلاب درخواست کرده اند تا با اختصاص ۲۰۰ میلیون دلار برای تجهیز اراضی کشاورزی حوضه آبریز دریاچه ارومیه به آبیاری نوین و ۱۵۰ میلیون دلار نیز برای تکمیل طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه موافقت فرمایند.

وی در رابطه با طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه، اظهار داشت: این طرح تاکنون ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت تخصیص اعتبار تا پایان سال ۱۳۹۸ به بهره برداری می رسد.

بهادری با اشاره به اینکه تاکنون برای این طرح بیش از ۱۵ هزار میلیارد ریال هزینه شده، اضافه کرد: برای اتمام آن نزدیک به هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز است.

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی گفت: بهره برداری از طرح انتقال آب از جنوب آذربایجان غربی به دریاچه ارومیه، سالانه بیش از ۶۳۰ میلیون مترمعکب آب وارد پیکره دریاچه می کند.

به گزارش ایرنا دریاچه ارومیه در قالب طرح های ستاد احیا قرار است ظرف مدت ۱۰ سال/از ۱۳۹۴/ به تراز اکولوژیک خود برسد؛ این دریاچه از اواسط دهه ۱۳۸۰ شروع به خشک شدن کرد و بنا بر آمار بین المللی تا سال ۲۰۱۵ میلادی حدود ۸۰ درصد از مساحت آن خشک شد.

همه کارشناسان داخلی و خارجی بر این عقیده هستند که مشارکت جوامع محلی در کنار اجرای طرح های مختلف، نقش مهمی در احیای نگین آبی آذربایجان دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.